Henk valt af - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Anna Goedemans - WaarBenJij.nu Henk valt af - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Anna Goedemans - WaarBenJij.nu

Henk valt af

Door: Annie

Blijf op de hoogte en volg Anna

21 April 2012 | Vietnam, Hanoi

We fietsen weer 100km enin een winkelcentrum staat een meisje met een weegschaal, een soort van promotie. Ze vraagt met haar handen of we willen wegen en ik wijs op mijn rollen en maak kenbaar dat ik de klap nog niet aankan. Henk gaat de uitdaging aan en na het wegen lopen we meteen naar de boulangerie (toch een voormalige Franse kolo ie) en kopen een soort van eenperoons ijstaartjrs denken we en H kan het hebben want: afbevallen!!! en niet eens alleen vd weegschaal. Het is echtedr een cholesterolbom met lekker veel geur kleur en smaakstoffen en daar wordt ons immer zo rustige He k onrustig van. Gelukkig slapen we in best wel een grote kamer zodat ie de hele avond voor de bedden la ngs op en neer naar het toilet kan lopen. Het is ook nog eens onweer en regenachtig gelukkig staan de fietsen tevreden en gezellig droog bij ons op de kamer. De volge de dag wordt het in de loop van de ochtend droog en zon ig en fietsen we door naar het strand. We passeren de 1700km. Plezant weekend en groeten.

• 21 April 2012 - 12:23

Karin:

Wordt het nou strenger, soberder en communistischer hoe verder je naar het noorden komt?
    weer mooie verslagen hoor en echt te gek dat Katholieke kerk midden in Vietnam.
    groeten Karin

• 21 April 2012 - 12:25

Karin:

Hoi An en Hoi Henk, dat is nog eens een hasjpijp zeg.
    doei Hoi Ka en Hoi Jan

• 21 April 2012 - 13:15

Marian Kosterink:

En kneep je meteen in de emmen toen je de kerk zag. Dat is mijn gewoonten. Mooie en goede voort zetting van de eis. Het wordt zagjes aan aftellen vooe jullie.

• 21 April 2012 - 16:43

Jim:

Yo, wat een geweldig nieuws, HENK AFBEVALLEN............ ik moest wel even 3 keer lezen tot ik het snapte, dat zegt meer over mij dan over je verslagen hoor.

Blijft boeiend jullie trip, hopelijk komt Enrico wel weer aan, vet is kracht namelijk.

Merken jullie verschil in gastvrijheid en behandeling als je noordelijker gaat?

Nog 2 dagen op Curaçao dan gaan we varen, gisteren lekker gedoken op Daaibooibaai, vissen zijn er nog, het rif lijkt wel steeds grijzer te worden. Ik neem vanavond een biertje op jullie,
    Shalom, Jim.

• 23 April 2012 - 18:48

Pieter En Joke:

Hallo daar,
    Jullie zij bijna niet bij te houden. Het ene verslag nog niet gelezen of het andere is er alweer. Wel heel leuk.Wij hopen met het afvallen van Henk dat dat niet in zijn onderbenen zichtbaar wordt . Die waren al zonder kuitvet. Het is goed dat jullie bijna naar huis toekomen want de A.O.W aanvraag ligt op de mat. Het zou toch zonde zijn . Aan het weer hier missen jullie ook niets het is koud en vochtig. Verder gaat hier alles zijn gangetje geniet nog lekker van de laatste weken
    groet ons

Verslag uit: Vietnam, Hanoi

Buenhombres weer op de fiets

Xin chao,
Nog ff en we gaan weer op de pedalen in een ver en vreemd land, van Zuid naar Noord Vietnam. Van Ho Chi Minh naar Hanoi, zo'n beetje 2000 km. Henrico is al bezig om de fietsdozen tot minimale afmetingen te verbouwen want elke nanogram telt. We vliegen met Singapore airlines en we mogen inclusief fietsen p.p. 30 kg meenemen. De fietsen wegen met doos al ±20kg, dus blijft er nog 10 kg p.p. over als bagage. "Alles wat je thuislaat is meegenomen", heb ik dat. Henk is gelukkig de enige die doorheeft dat ik zometeeen elke dag zo'n beetje hetzelfde aanheb. We fietsen in principe langs de kust maar dat betekent natuurlijk niet dat we elke dag strak langs de Vietnamese costa zullen fietsen. Wel moeten we 2 bergkammen (ik hoop op kammetjes) over.Er schijnen wel verschillende snorkelplekken te zijn dus de snorkels en flippers gaan weer achterop. "De Dazzer" om loslopende honden op afstand te houden, of zouden ze allemaal al in de pot zitten?, ligt al staandebij om ingepakt te worden.De visums zijn geregeld en we hebben verse paspoorten met nu al discutabele vingerafdrukken als ik de pers mag geloven. Wel zonde van al die prachtige stempels en ingeplakte visums van de oude paspoorten.Tobby (volgens kleinzoon Tijn maar lees Robbie) komt in huis om voor de poeoeoesjes te zorgen, heel fijn.
Tot gauw en Tam biet