vakantiebedjes - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Anna Goedemans - WaarBenJij.nu vakantiebedjes - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Anna Goedemans - WaarBenJij.nu

vakantiebedjes

Door: Anna Buenhombre

Blijf op de hoogte en volg Anna

22 Januari 2014 | Laos, Luang Prabang

In Muhang Khua kun je de meest geavanceerde gsm,s kopen alles copy voor een prikkie.Geheel voorbereid in winterse uitvoering gaan we op weg naar 2waterkeringen, ik in mijn legging en Henk in zijn blauwe lange onderbroek met gulp van voren, nieuwe dikke sokken en extra handschoenen.
Hollands nieuwe is een prima provider maar in Lao hebben ze geen vrienden dus geen bereik. Gelukkig is bellen uit en heb ik af en toe wifi en Henk heeft wel bereik. Internet is wel traag, verhaaltjes schrijven gaat nog maar foto,s uploaden is vaak te hoog gegrepen. De kindertjes maakt het niet uit die blijven onverminderd zwaaien, of het maakt ze niet uit en/of ze zijn lange onderbroeken gewend. Smorgens vroeg zitten de Lao op 15cm hoge zelfgemaakte krukjes van drie plankjes bij een houtvuurtje zich op te warmen en smiddags wordt er het huisvuil verbrand. Smiddags gaan de vrouwen zichzelf en de was wassen in de rivier en spelen de kindertjes om hen heen. De mannen en jongens zakken smiddags ook af naar de rivier Ou waar goud in zit en gaan golddiggen met alles wat ze maar hebben, duikbrillen, vlotten met zakken vol zand uit de rivier. Alle meisjes hebben een kindje op hun rug hangen en van de allerjongste meisjes hopen we maar dat het een broertje of zusje is. We eten maar weer eens een noedelsoepje en de weg is slecht of onverhard, tijdens klimmen en dalen en de natuur prachtig. We hebben wind tegen en natuurlijk allebei een para hute aan. We gaan door naar Nongkiauw en slapen in een bamboehut net als de meeste Laotianen, freezing koud maar eten wel over heerlijk Indiesch. We gaan op weg naar Luang Prabang en mijn legging gaat nauwelijks uit en als ik hem een keertje voor een uurtje uitdoe en vastbindt onder hengsel van tas is ie verdwenen, een rampje. Ook is mijn pompje vd fiets verdwenen, zonde zonde maar scheelt wel gewicht. Luang Prabang halen we niet, het is 140 km en zijn bang in het donker te moeten fietsen. Uit nood slapen we 35 km voor LP in een guesthouse wat de naam nauwelijks verdient in een klein dorpje in een kamertje van 1x1 en de douche doet het niet wel is er een mandibak (ijs en ijskoud) en een gat in de grond. Het is weer lapjesdag. We slapen toch lekker want allebei een dikke deken en op en onder de lapjes die we meegnomen hebben. Het kost toch nog weer gauw €4.50. In LP op de nightmarket eerst maar een nieuwe legging kopen en dan op weg naar Ventiane. Van Tijn krijgen we foto doorgestuurd met gapend gat, weer een tand eruit. Pien vraagt via skype waarom we elke avond in een vakantiebedje slapen en niet in het grote bed, ja maar daar ligt Robby in Pien.. In LP blijven we even. Heel hartelijk dank voor jullie reacties, en hartelijke groet.

  • 22 Januari 2014 - 08:41

    Hans En Monique:

    Wat leuk om jullie belevenissen (weer) te lezen! Met bewondering en respect voor alle ontberingen...
    Veel plezier!

  • 22 Januari 2014 - 14:08

    Karin :

    Hoi, begrijp dat jullie in Laos zitten, ik dacht in Birma, sorry voor eerdere reactie. Zijn al die leuke varkentjes er nog? foto's kun je wel aan de Ikea verkopen, voor op canvas voor in de tuin. prachtig. liefs ka

  • 22 Januari 2014 - 17:00

    Jim:

    Hey helden!

    Ik ruik de geuren bij de kleuren van jullie prachtfoto's,

    GEWELDIG!!!!
    En ik ben niet benieuwd hoe Henk er uit ziet met die lange onderbox... Snap je nu waarom ze zo enthousiast lachen daar????

    De mensen zien er uit als een bergvolk, prachtig!

    Bedankt voor jullie updates, ik wil ook!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Good luck, Jim.

  • 22 Januari 2014 - 21:43

    Truus Venneman:

    mooie foto's, het eenvoudige laosaanse krukje neem ik in mijn collectie op. heel veel plezier ondanks de ontberingen, hartelijke groeten van Truusje je nichtje!

  • 23 Januari 2014 - 13:14

    Theo De Deo:

    schitterend om te lezen wat jullie allemaal zien en meemaken. heel veel plezier nog en blijf genieten.

  • 27 Januari 2014 - 13:10

    Karin:

    Nou je ziet er mooi uit in die zwarte legging hoor. Ik dacht dat je een roze, mintkleurige of zachtgele aanhad. Ik heb die dikke benen bewonderd van Henk, en ik maak me zorgen: die krijgt ie nooit warm in zo'n wijde pyamabroek met open gulp van voren. Misschien kun je een roze legging voor hem kopen, voor onder zijn pyamabroek. Laat ie die sirene bij de hand houden voor als die bloedhonden er weer aankomen, straks krijgen die hem nog te pakken bij zijn pyamabroek. Want ik hou mijn hart vast met die stuiterende camera's, dat vallen, en straks gaat ie ook weer red peppers eten. oh oh oh

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anna

Actief sinds 31 Dec. 2009
Verslag gelezen: 438
Totaal aantal bezoekers 114292

Voorgaande reizen:

28 December 2014 - 20 Februari 2015

Fietsen en snorkelen

30 December 2013 - 27 Februari 2014

Noord Thailand en Noord Laos

29 December 2012 - 19 Februari 2013

Oost Thailand, Laos, midden Thailand

20 Maart 2012 - 04 Mei 2012

Buenhombres weer op de fiets

18 Januari 2011 - 25 Februari 2011

Buenhombres fietsen on Sri Lanka

19 Januari 2010 - 27 Maart 2010

bangkok-singapore

Landen bezocht: