De eindsprint - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Anna Goedemans - WaarBenJij.nu De eindsprint - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Anna Goedemans - WaarBenJij.nu

De eindsprint

Door: Anna Buenhombre

Blijf op de hoogte en volg Anna

20 Februari 2014 | Thailand, Chiang Mai

We slapen fantastisch! In een mooi huisje en op een matras van wel 25 cm dik en een serieuze badkamer. Onderweg als we weleens een plasje doen zijn de badkamers annex toilet de naam bijna niet waard. Echt ongelooflijk dat het merendeel vd Thai een basic, basic doucheruimte waar ze standaard een hurktoilet hebben met mandibak. We gaan in Li een Changetje drinken en wel uit Real Madrid glazen. Ome Henk wordt overmoedig en stelt voor om de glazen "mee te nemen". Maar zoals hij zelf zegt: wint het verstand het vd emotie want hoe graag hij de glazen ook wil, als ze bij de olifant achterop moeten en stevig verpakt komt er algauw weer een kilo bij. We eten na een rit van 80 km bij een mannetje dat meteen een tasje met ringen en Buddha amuletten tevoorschijn haalt. Ondanks dat de menu kaart ook in het engels is schakelt hij een vertaalprogramma op zijn i-pad in. We tikken onze bestelling in het engels in, het wordt vertaald in het thai en we krijgen iets heel anders te eten dan we hebben besteld. We vragen er maar rijst bij want de bestelde noedels blijven achterwege. Met behulp vh vertaal programma laat hij H weten een van zijn amuletten te willen ruilen tegen die van Henk, dus niet. Hij laat via het programma ook nog weten dat hij mij beautiful vindt en Henk een grapjesmaker.
We fietsen bijna 110 km naar Lampung. De eerste 85km bestaat uit klimmen en klimmetjes daarna wordt het vlak. We hebben een hotel met zwembadje en we hebben het badje voor onszelf. Hier haalt Henk zijn bierdiploma (zie facebook). Savonds eten we tegenover het ziekenhuis en het bezoek komt eerst een kippenpootje met wat rijst en zo halen voor de zieke. Er zijn veel ladyboys, ook de broeders hebben lippenstift op en lang haar. In het "Willyhotel" zien we voor het eerst iets over de Olympische spelen op de tv via BBC. Thailand heeft vast geen schaatsers of andere wintersporters uitgezonden naar Sochi. We fietsen langs de Ping river aan de ene kant en aan de andere kant langs boomgaarden. We maken nog een ausflug naar Doi Suthep temple door een stevige klim van 15 km te fietsen, omhoog natuurlijk, what else. Wat is ome Henk blij dat hij de olifant in het hotel kan laten. Mensen op bromfietsen roepen where do you go en ik mompel "smoel", insiders weten dan wel hoe zwaar de klim is. We eten garnalen en een red snapper sweet en sour op de nightmarket, gaan naar Chinatown en onze "vaste buddhawinkel" en ja hoor Henk kan het niet laten, de olifant heeft concurrentie. We slapen aan de Ping river en aan het zwembadje laat ik op het ligbed aan Henk zien hoe ik met mijn bovenbeenspieren kan rollen. Hij probeert het ook maar of zijn zwembroek hangt erover of hij heeft andere benen. We gaan nog op de fiets naar een handycraft en woodcarvingdorpje, en we verhuizen nog een keer maar verder hebben de fietsen na ruim 2500km rust en doen ze dienst als waslijn.
Allemaal kaphun kah voor jullie reacties en we zien jullie wel weer in Kortenhoef en omstreken.

• 20 Februari 2014 - 12:50

Fred:

Als iemand huldiging op een Erepodium verdiend, zijn jullie dat beide.
    GOUD voor een welverdiende sportieve & informatieve Prestatie; Anneke & Henk.
    Goede terug reis naar huis.

• 20 Februari 2014 - 13:06

Karin:

Nou zeg, jullie hebben ook wel een olympische medaille verdiend. Even kijken wie dan één wordt en wie dan twee. hahaha
    ka

• 20 Februari 2014 - 13:07

Karin:

sorry, zie bij plaatsen van reactie dat grapje al gemaakt was.ka

• 20 Februari 2014 - 13:32

Hans En Monique:

Wat een mooie prestatie en we hebben weer genoten van jullie verhalen. Heerlijk Anneke, dat je zó beeldend kunt schrijven dat we 't gezicht van Henk er direct bij zien :D
    Goede reis terug naar huis!

• 20 Februari 2014 - 13:35

Ron En Ineke:

Hoi Anna en Henk,
    Geweldig verslag weer en mooie foto's , vooral die foto van Henk bij de monnik!
    we zullen jullie belevenissen gaan missen.
    Goeie thuisreis! Wij fietsen nog even door!
    Groetjes Ron en Ineke

• 20 Februari 2014 - 14:39

Wkvdmolen:

Diepe buiging en respect voor deze trip. Wij hebben het met de auto gedaan dus schamen ons wel KLASSE.

• 20 Februari 2014 - 15:34

Teo De Deo:

Anneke en Henk bedankt voor de prachtige reisverhalen en foto s.
    Ik heb er erg van genoten en vindt het weer een hele mooie prestatie van jullie.
    Ben nu al nieuwsgierig waar de volgende fietsreis naar toe gaat.
    Hele goeie terugreis en tot ziens.
    Gr Theo.

• 20 Februari 2014 - 22:01

Marian Kosterink Stijvers:

nog een weekje rusten na zo`n mooie reis geniet nog van deze vakantie en goede reis terug

• 21 Februari 2014 - 21:02

Truus Venneman:

fantastische reis en reisverslag, meegenoten zonder inspanning, tot ziens in Kortenhoef Truusje je nichtje