Alleen maar klimmen - Reisverslag uit Bảo Lộc, Vietnam van Anna Goedemans - WaarBenJij.nu Alleen maar klimmen - Reisverslag uit Bảo Lộc, Vietnam van Anna Goedemans - WaarBenJij.nu

Alleen maar klimmen

Door: Annie

Blijf op de hoogte en volg Anna

25 Maart 2012 | Vietnam, Bảo Lộc

We klimmen en klimmen en ik hou een busje aan, net is heet en ik moet nog 9 km ruim 8% Henk natuurlijk ook. Ik mag mee en ook mijn fiets, Henk levert bagage in en rijdt door. De chinezen in het busje blijven lachen en knikken en ik knik terug, natuurlijk. zo knikken we een hele tijd door en dan vragen ze natuurlijk hoe oud je bent en lachen weer onbedaarlijk maar ik reuze blij. we hebben spiegeltjes voor op de fietsen dan kun je zo goed het a hteropkomend verkeer in de gaten houden. Maar hoe we ookdraaien ze zijn alleen handig om een onderbroek aan te hangen om te drogen. De dazzer wordt weinig gebruikt weing honden of ze zijn al op.We eten heerlijk en vanaf. orgen blijven we een paar dagen min of meer op hoogte en hopen we ook eens een paar foto,s te maken. Moet wel wennen aan tablet doet allerlei dingen zelfstandig lijkt wel. Excuses voorfoute. Iedereen de hartelijke groeten. WE hebben wel lekker kunnen skypen met tablet.

• 25 Maart 2012 - 18:38

Jim:

Tja, dat van die mariniers in het vliegtuig begrijp ik, vet coole lui zijn dat meestal................. En zo knap en aardig ook!

Maar goed dat jullie al weer stevig op pad zijn, snap je nou ook waarom die amerikanen het daar zo moeilijk hebben gehad, moeilijk communiceren, blijven lachen, ja knikken, nee doen, je meestal de verkeerde kant op sturen, ZET HEM OP JONGENS, en als je zo'n berg op gaat, zeg dan, als het moeilijk wordt, tegen elkaar: "nog een klein stukje dan ben je bijna op de helft" Mocht dat niet genoeg zijn, doe dan een steentje in je fietsbroek of op je zadel, dan heb je even wat anders om over na te denken....

Het kan nooit erger dan het ergst, succes, ik geniet met volle teugen van jullie reis!! Shalom, Jim.

• 25 Maart 2012 - 21:22

Pieter En Joke:

Maar jullie weten toch dat naar klimmen dalen komt. Jullie zijn weer goed bezig en geniet ervan denk bij moeilijke uurtjes aan vijf uur want daar doe je het voor op de dag
    BIERTJE

Verslag uit: Vietnam, Bảo Lộc

Buenhombres weer op de fiets

Xin chao,
Nog ff en we gaan weer op de pedalen in een ver en vreemd land, van Zuid naar Noord Vietnam. Van Ho Chi Minh naar Hanoi, zo'n beetje 2000 km. Henrico is al bezig om de fietsdozen tot minimale afmetingen te verbouwen want elke nanogram telt. We vliegen met Singapore airlines en we mogen inclusief fietsen p.p. 30 kg meenemen. De fietsen wegen met doos al ±20kg, dus blijft er nog 10 kg p.p. over als bagage. "Alles wat je thuislaat is meegenomen", heb ik dat. Henk is gelukkig de enige die doorheeft dat ik zometeeen elke dag zo'n beetje hetzelfde aanheb. We fietsen in principe langs de kust maar dat betekent natuurlijk niet dat we elke dag strak langs de Vietnamese costa zullen fietsen. Wel moeten we 2 bergkammen (ik hoop op kammetjes) over.Er schijnen wel verschillende snorkelplekken te zijn dus de snorkels en flippers gaan weer achterop. "De Dazzer" om loslopende honden op afstand te houden, of zouden ze allemaal al in de pot zitten?, ligt al staandebij om ingepakt te worden.De visums zijn geregeld en we hebben verse paspoorten met nu al discutabele vingerafdrukken als ik de pers mag geloven. Wel zonde van al die prachtige stempels en ingeplakte visums van de oude paspoorten.Tobby (volgens kleinzoon Tijn maar lees Robbie) komt in huis om voor de poeoeoesjes te zorgen, heel fijn.
Tot gauw en Tam biet