khon thit - Reisverslag uit Dong Hoi, Vietnam van Anna Goedemans - WaarBenJij.nu khon thit - Reisverslag uit Dong Hoi, Vietnam van Anna Goedemans - WaarBenJij.nu

khon thit

Door: Annie

Blijf op de hoogte en volg Anna

18 April 2012 | Vietnam, Dong Hoi

Eerst hadden we in elk geval nog kinderstoeltjes om op te zitten maar nu moeten we af en toe in kleermakerszit, niet te doen, aan een tafeltje zitten dat tot kniehoogte reikt. Resultaat met de kop tussen de knieen je noedelsoepje eten. We fietsen langs duinen, kilometers langs de zee, langs velden met een soort gele crysanten, en onbeperkt rijstvelden. We fietsen over de flanken van het Karstgebergte. sMorgens nemen de waterbuffels een modderbad, what? heb ik iets van je aan??? zo kijken ze! Henk heeft nog steeds het idee dat alle vrouwen zich op één punt in zijn wielerbroek richten; dream on. We bestellen 2 broodjes khon thit en co trung en het lukt 2 broodjes ei, nu jij weer. We zien prachtige grote bakken vaak op een soort tafel waarin bonsaiboompjes, of zeg maar bomen staan. Maar waar laten we die? Ada en Nico: in plaats vd schutting? In de grotere plaatsen in Vietnam eten vooral maanen aan een grote tafel en gaan dan steeds staan en proosten met bier (met ijsklonten erin) roepen YO!!! en hop weer een glas, gaan weer zitten eten, eten en staan en hop YO. Wel gezellig om te zien. We fietsen over Deo's en Docs en heute is het niet zo heet, we schieten op en om half 12 zitten we na 75 km in een soort van resort aan zee. Een mooi strand maar zonder een parasolletje of bedje, schade! We zijn eerst de enige gasten maar gelukkig wel gezellig met 80 man personeel. Ook op het st5and denken we dat we alleen zijn maar gelukkig zijn er ook de sandflees (cortisonenzalf) en een kudde koeien komt ons dom staan aankijken. Snorkelen kan wel maar er is minder dan niks te zien. We rijden langs tempels, langs Boeddhas en cham tempels en kerken met de god van het oog maar ook langs katholieke kerken en zelfs één met de heilige Theresia aan de voorgevel inclusief boek en kruis. In Suriname is alles van riet maar ook inVietnam, alle onderkanten vd vissersboten zijn gevlochten en ook de grote ronde manden waarmee ze van en naar de bootjes varen of de vis in lossen en naar de kant brengen, is ook een idee misschien voor de ijslepeltjesboot mijnheer. We denken steeds dat we wel het maximale wat er te vervoeren is op een brommer hebben gezien maar er worden toch nog steeds records gebroken. We rijden langs zoutpannen en vaak zijn wij aan het eind vd dag ook een soort van zoutpan, zacht afborstelen in een potje en heerlijk bij een eitje.
Morgen naar Vinh. hartelijke groet en liefs

• 18 April 2012 - 16:09

Karin:

in de volkskrant van maandag geloof ik stonden allerlei chinese mensen met de fiets die een of andere gigantische vracht vervoerden. Bijvoorbeeld een berg van 5 meter bureaustoelen, of oneveer 7 meter hoog en breed en lang karton.
    Maak eens foto's van vrachtvervoer op de brommer of fiets in Vietnam. Ik krijg het idee dat dat de mode van 2012 wordt.
    groeten karin, En wat een geweldige belevenis lijkt mij dat, zo'n heel strand voor jullie alleen, en dat telkens weer, echt gewldig.

• 19 April 2012 - 06:33

Frans Bestebroer:

Eens in de zoveel tijd kijk en lees ik mee met jullie avonturen in Vietnam. Vanochtend was weer zo'n moment. Het is en blijft leuk om jullie op deze wijze te volgen en een indruk van Vietnam te krijgen. Haal de verre wereld naar je laptop thuis ! Dank voor jullie bijdrage daar aan. Nog zo'n veertien dagen te gaan, een mooi vooruitzicht. Maar ik zou mij voor kunnen stellen dat het voor jullie dan ook wel weer mooi is geweest. Er gaat toch immers niets boven je eigen vertrouwde wereldje thuis. Ik wens jullie vanuit een nog steeds kil, winderig en regenachtig Kortenhoef, nog een hele fijne fietsreis met alle avonturen van dien toe en tot mails of wellicht tot Kortenhoefs. Uiteraard ook de groeten van buurvrouw B. die ik vandaag weer bij zal praten over jullie reilen en zeilen. Keep on biking !!

• 19 April 2012 - 06:48

Karin:

Hoi, ik weet dat An dat heerlijk vindt zo'n waterbuffel in de bagger, het liefst ligt ze er even naast en wrijft ze een beedje modder in zijn kruin en op zijn buik en zegt ze: "zo oude lobbes van me, lig je lekker." En Henk heeft ook een goede stek gevonden, zie ik, zo naast de reddingsband: "mij krijgen ze niet te pakken als er een tsunami komt"zal ie denken. Nee, ziet er goed uit allemaal. Ik ben benieuwd welke dieren nog meer verkoeling zoeken in de poelen naast de olifanten en waterbuffels. groeten Karin

• 20 April 2012 - 11:40

Marga Kuenen:

Voor ons gaat hier de tijd heel snel!! want ik dacht opeens vandaag ik zal eens kijken hoe het met jullie reis gaat!! ( en dan ben je al bijna weer thuis!) Maar wat een mooie foto's en wat meken jullie weer een hoop mee! leuk dat iedereen daarvan mee kan genieten, nou geniet nog maar even fijn daar, groetjes Jan en Marga

Verslag uit: Vietnam, Dong Hoi

Buenhombres weer op de fiets

Xin chao,
Nog ff en we gaan weer op de pedalen in een ver en vreemd land, van Zuid naar Noord Vietnam. Van Ho Chi Minh naar Hanoi, zo'n beetje 2000 km. Henrico is al bezig om de fietsdozen tot minimale afmetingen te verbouwen want elke nanogram telt. We vliegen met Singapore airlines en we mogen inclusief fietsen p.p. 30 kg meenemen. De fietsen wegen met doos al ±20kg, dus blijft er nog 10 kg p.p. over als bagage. "Alles wat je thuislaat is meegenomen", heb ik dat. Henk is gelukkig de enige die doorheeft dat ik zometeeen elke dag zo'n beetje hetzelfde aanheb. We fietsen in principe langs de kust maar dat betekent natuurlijk niet dat we elke dag strak langs de Vietnamese costa zullen fietsen. Wel moeten we 2 bergkammen (ik hoop op kammetjes) over.Er schijnen wel verschillende snorkelplekken te zijn dus de snorkels en flippers gaan weer achterop. "De Dazzer" om loslopende honden op afstand te houden, of zouden ze allemaal al in de pot zitten?, ligt al staandebij om ingepakt te worden.De visums zijn geregeld en we hebben verse paspoorten met nu al discutabele vingerafdrukken als ik de pers mag geloven. Wel zonde van al die prachtige stempels en ingeplakte visums van de oude paspoorten.Tobby (volgens kleinzoon Tijn maar lees Robbie) komt in huis om voor de poeoeoesjes te zorgen, heel fijn.
Tot gauw en Tam biet