Khong eiland - Reisverslag uit Don Không, Laos van Anna Goedemans - WaarBenJij.nu Khong eiland - Reisverslag uit Don Không, Laos van Anna Goedemans - WaarBenJij.nu

Khong eiland

Door: Anna Buenhombre

Blijf op de hoogte en volg Anna

12 Januari 2013 | Laos, Don Không

We ontbijten vroeg en het pointit boekje moet eraan te pas komen. Henk krijgt onderweg verkering met een lekkere man vd partij. Hij wordt over zijn been geaaid en in zijn hand wordt hij gekriebeld, ook weleens leuk. De verkering wil om 9.00 uur smorgens een biertje met Henk drinken en heeft er al een paar op blijkt, is al lekker vroeg aan het weekend begonnen. In Champasak slapen we na een fietsdag van klimmen en ook lekker veel dalen inChampasak aan de Mekong voor 150.000 kip dat is 15 euro om een idee te krijgen. Na elke keer pinnen hebben we weer een miljoenKippen dus. Khong eiland: We fietsen ruim 100 km over een hete lange rechte weg met heuvelen niet de leukste dag. Wel 2 keer met een zogenaamd veer overgestoken (Mekong river) . De veer bestaat uit 2 oude houten kano,s met een paar planken erop gespijkerd. De mensen hier zijn opvllend vriendelijk en gezellig, niet altijd rijk maar gelukkig wel goed gevoed. We ploegen door het zand naar de oever vd Mekong naar beneden met fietsen en bagage en daarna weer omhoog, err is geen weg maar wel lekker mul zand, schiet zo lekker op. Inmiddels hebben wij de schutkleuren van de Mekongoevers aangenomen.
Hetty is vannacht aangevallen door 4 muizen in bed, heeft de hele wereld bij elkaar gegild. We gaan vandaag het eiland rondfietsen en wat eikelen. Liefs en enig om de berichten te lezen.

• 12 Januari 2013 - 09:33

Jim:

Hahahahaha, prachtig verslag weer!!!

daar kan geen pretpark tegenop zo te horen?! Fijn ook dat Henk eindelijk een vrind heeft en een biertje voor het fietsen kan nooit kwaad tegen die pap in je benen...

Leuke dierentuin ook, kippen uit de pinmachine, muizen in bed, joehoe, nooit meer naar huis toch?

Blijf lekker rondploegen, Mekong, was dat ook niet iets met bier? Heb in de Mekong delta bij Cambodja zelfs nog wel eens op een hotelboot geslapen, voelde me zo thuis!

Trots op jullie omdat jullie, door de schutkleur van de omgeving aan te nemen helemaal opgaan in de natuur, laat je niet overwoekeren, blijven trappen en heeeeel veel plezier,

GENIET!
    Hier begint het een beetje te vriezen, de tocht der tochten sluimert alweer, haalt het niet bij jullie tocht!!!

Shalom, Jim.

• 12 Januari 2013 - 09:34

Dees En Hugo:

Hoi fietsers,

Leuk jullie verhalen en foto's weer te volgen! Ga zo door en geniet er van!!

Liefs uit Weesp,

Hugo & Dees

• 12 Januari 2013 - 10:45

Joop Goedemans:

Hallo lui, wat is het toch weer leuk die reisveslagen, maar naast een waterval slapen went.
    Wij thuis horen ook het water lopen, je slaapt er heerlijk op.
    Leuk ook dat er niet te veel problemen zijn , buiten muizen in je bed.
    Houd moed, goede reis.

Mzzl joop

• 12 Januari 2013 - 11:52

Gerrit Stijvers:

Hallo

Dat klinkt allemaal weer fantastisch zeg slapen naast een waterval
    Dan is douschen in de ochtend ook weer snel klaar.

Lekker weer en niet zo verziekend heet prima om te fietsen dus of
    Om te klunnen door de modder.

Geniet er van dat doen wij ook van jullie verslagen.

Toedeloe Gerrit

• 12 Januari 2013 - 15:34

Joop:

Hoi allemaal wat een prachtig verslag en mooie foto's.ik krijg gewoon de kriebels om met die witte met een spartamatic volgend jaar ook daar heen te gaan!!! nou geweldig hoor wat jullie doen.Ik wens jullie nog een veilige reis en heel veel plezier groeten Joop

• 12 Januari 2013 - 15:34

Ingrid:

Klinkt allemaal weer leuk,ik heb vanmorgen een beetje sneeuw tijdens het mountainbike gezien, is wel wat anders maar ook leuk, geniet ervan en groetjes ,
    Ingrid

• 12 Januari 2013 - 21:37

Loes V Munster:

jullie maken wat mee!lijkt me een hele uitdaging daar is Egypte niks bij
    hier ligt een centimeter of 2 aan sneeuw
    wij gaan in febr naar z frankrijk met de camper maar als er meer sneeuw komt krijgen we de w'sport kriebels we zien wel!
    wens jullie nog een mooie reis en doe voorzichtig
    gr uit 'tzand

• 13 Januari 2013 - 15:34

Marian Kosterink:

lekker zo`n muizetoetje.
    De openings rit van de adelaar kunnen jullie makkeleijk hebben met al die klimmetjes.

• 13 Januari 2013 - 17:08

Kaenjan:

Jan is ook zo gek op muizen, maar jij wordt altijd heel stil en bewegingsloos, het komt natuurlijk door die schutkleur, was ze vergeten om die af te spoelen voor ze naar bed ging? en jeminee zeg 100 km fietsen, geweldig hoor. je schrijft leuk hoor

• 13 Januari 2013 - 17:12

Kaenjan:

Ja ik zie nu die foto met die varkentjes, echt gezellig, doet me aan thuis denken, liefs en wij genieten ook hoor. Vooral die foto's met al die huisdieren zijn enig. Ik zie uit naar een foto van zo'n weg met allemaal dieren erop die rondwandelen, echt leuk. liefs ka

• 14 Januari 2013 - 13:04

Frans, Rianne, Buurvrouw B:

het is winter in Kortenhoef en omstreken. In de nachten zakt de temperatuur naar een graag of 6-7 onder nul en overdag wil het ook niet meer boven nul komen. Voor vannacht en morgen voorspellen onze weergoden een centimeter of vijf sneeuw en de winter zit voorlopig nog stevig in het zadel om maar in fietstermen te blijven . Dan ben je toch echt beter af met jullie warme belevenissen. Wij kijken alweer met belangstelling uit naar het volgende etappe verslag. Let goed op Henk, Anneke, ik heb vaker meegemaakt dat iemand op late leeftijd pas uit de kast komt. Zeker nu je al "in den vreemde" bent. Zonder gekheid: geniet verder lekker van jullie fietsrondrit.