Alweer bijna 1 week echt aan 't fietsen - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Anna Goedemans - WaarBenJij.nu Alweer bijna 1 week echt aan 't fietsen - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Anna Goedemans - WaarBenJij.nu

Alweer bijna 1 week echt aan 't fietsen

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Anna

28 Januari 2010 | Thailand, Bangkok

26 januari is een tikkie een accidentendag. Ingrid rijdt tegen Wim aan en valt, maar gelukkig niet erg. Henk valt tijdens het klimmen van een rots 2 keer, gelukkig ook niet erg maar rijdt savonds zowat over een zwarte hond in het donker. We rijden van Hat Phu Noi naar Prachuap Khiri Khan en dan door naar Bang Saphan en vadaag zijn we gerarriveerd in Thung Wua Laen Beach vlakbij Chupon. We rijden langs garnalen kwekerijen en dan in ene onder een luifel zie je vrouwen die bezig zijn met de garnalen te verwerken, Hoop gekir als we fotos maken natuurlijk.Onderweg zien we vrouwen op brommers met een bivakmuts op van een soor rose ruit, Bubully?(Burburry?)dat is dan wel weer makkelijk voor opsporing verzocht. Ingrid heeft moeite met de hitte en we besluiten om vroeg te vertrekken. Annie kan het bioritme van vroeg opstaan wel aan maar de telefoon van Annie kan maar niet wennen aan dat ritme en gaat een uur te laat af. Bij een tempel waar we naar toe zijn gegaan door 419 treden te klimmen barst het van de apen. 1 Aap pakt Ingrid bij haar been en probeert daarna haar tasje af te pakken, hilariteit alom. Dan gaan we toch op weg en wordt er door Wim en Ingrid geroepen: kijk eens --> en dan zien we een zwart wit gevlekte bonte koe, dat is bijzonder!!! We fietsen lekker in de schaduw maar wel 40 km langs een drukke weg. totaal fietsen we 27 janauri 102 km, voorwaar best een end. Vandaag hebben we de hele dag heuvelen gehad, best zwaar. In principe fietst Henk voorop, daarachter Annie en Ingrid en als hekkensluiter Wim. Met de heuvelen van vandaag ziet de volgorde er in eens weer heel anders uit. We rijden langs een spoorlijn, in de verte fluit een trein dat hij er aan komt. Dan zien we uit de locomotief een conducteur hangen met een soort van retro rayban achtige bril die zwaait en nog eens extra naar ons fluit. enig. We komen door het plaatsje Ban Krut, langs cocosnootplantages en we zien bromfietsen met daar achterop apen die getraind zijn om de noten uit de palmbomen te halen. Ook rijden we langs rubberboomplantages en zie je vellen latex te drogen hangen. In Bang Saphan komen we een groep Duitse racefietsers tegen die fietsen van Bangkok naar Phuket en ook vandaag zitten ze in hetzlefde dorp als wij. Henk heeft last van zijn kaak en kies en heeft antibiotica gekocht en ragt en spoelt veel> Het wordt in elk geval niet beoerder, dat is mooi. Ook heeft hij 2 korte broeken gekcoht voor slechts 5 euro de twee, ze wegen echter minstens een pond per stuk en zijn dus weggeefrijp. Wim deelt onderweg af en toe een snoepje uit gesponsored door Bob Garritse, de buurman van W&I en een oud collega van Henk. De eerste bromfietsen met kippen zijn gesignaleerd dus we zijn weer "thuis"
Tot horens, leuk dat jullie reageren leuk om te lezen. Haretelijke groet,
Wim Ingrid Henrico en Annie