Yes we zijn er!!! - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Anna Goedemans - WaarBenJij.nu Yes we zijn er!!! - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Anna Goedemans - WaarBenJij.nu

Yes we zijn er!!!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Anna

24 Maart 2010 | Singapore, Singapore

Op Tioman erg ons best gedaan om de "streepjes" weg te werken. Hier snorkelen de vrouwen zelfs met hoofddoekjes op, voor de gelegenheid doen ze een katoenen doekje als sluitstuk. We hebben fantastisch gesnorkeld; koraal te kust en te keur, vissen onbeperkt qua kleur en grootte. We snorkelen ook nog bij "unlucky rock" en we worden er stil van ook als is wel een beetje spannend midden op zee tussen de rotsen te snorkelen en weer in de boot te komen. Kleine donker geleurde visjes met een witte stip aan beide kanten (voor de duikers onder ons) zwemmen ADHD-erig tot vlak voor je duitbril en slaan dan op het laatst links of rechtsaf, heel geestig. In Kota Baru start een onderdeel van onze tocht en daar zijn 2 vrouwen gestart met fietsen (toen wij er dus een tussenstop hadden) en we komen "de meisjes" regelmatig tegen, zo ook op Tioman, best leuk. Op dit eiland lopen veel grote veranen rond en zwemmen ook in zee, dat is dan weer minder. Vlinders zo groot als theeschoteltjes vliegen over ons balkon op weg naar de volgende bougainvilles en de apen zitten naast ons balkon in de bomen en eten de vruchtjes en kijken angstvallig naar ons of we ze niets zullen doen. Als we bewegen vluchten ze weg, gelukkig!!! Er liggen vissersboten voor de deur, het is toch vrijdag, en met kleine scheepjes komen ze in groepjes "douchen en wassen" under the waterfall. Als we de volgende dag met de early boot naar het vaste land willen is het slecht weer en de boot komt niet, in elk geval niet vroeg. We vertrekken niet early maar pas om half twee en kunnen niet meer, wat we van plan waren, 50 km naar Mersing fietsen. We overnachten in de kamer waar de fietsen "geslapen" hebben en ook de volgende dag is het "slechtes wetter" Ingrid geniet van de regen die met bakken uit de hemel komt. Het lijklt een beetje op het weer dat we de 1e dag van de 3-daagse naar Texel hadden met de Adelaar. We zijn van plan om in 1 keer naar het laatste plaatsje voor de versteek naar Singapore te fietsen, maar als we gaan lunchen bij een resort is het zo mooi dat Wim voorstelt om er die dag en nacht te blijven en de volgende dag een grotere ruk naar Singapore te maken. Het zwembad is "fatah morgana achtig" en voor het eerst slapen we in een kamer met 2 etages, langzaamaan komen we weer in de bewoonde wereld. Ingrid maakt haar haar een beetje blonder en Wim neemt het restje. Hij is nu "bearo rosso". De laatste fietsdag; we fietsen langs zee en zie grote containerschepen op zee liggen. We varen over met een hele oude boot en het is leuk om dat te doen. Op de boot zien we dat er maar liefst 3 spaken van Ingrid haar fiets zijn gebroken, gelukkig wisten we dat niet. Het is van de boot af nog best een eind fietsen naar het hotel en voor Ingrid is dat natuurlijk spannen. We fietsen eigenlijk op de highway. Vlakbij het hotel begeeft een vd ophangingen van de tassen van Wim het gelukkig hoeven we niet meer verder te fietsen en we hebben 3077.8 km gefietst.
En dan nu shop till we drop!!! Dit was de laatste keer wat Annie bettreft. See you soon en bedankt voor de reacties. Het is heerlijk om weer naar huis te gaan dat dan weer wel. Liefs!
Wim, Ingrid, Henrico en Annie

• 24 Maart 2010 - 07:42

Peter:

Goed gedaan mensen, van harte met jullie prestatie... tot snel weer in Nederland, Groeten Peter

• 24 Maart 2010 - 09:18

Marian K:

Prachtig wat een avontuur gefeliciteerd. Oma leen kan niet wachten telt de dagen af annie zal wel niet meteen bellen.rust rust an snap dit wel.Wens jullie nog een paar mooie dagen in singapoor en tot volgende week

• 24 Maart 2010 - 09:18

Edith:

Super dat julie het gehaald hebben!Vind het wel gezellig dat julie binnenkort weer thuis zijn we zagen elkaar wel is waar niet zo vaak maar ik mis wel de gezellige en vaak opbeurende telefoon gesprekjes met julie!! tot snel!!

• 24 Maart 2010 - 11:09

Ton Schouten:

Beste luitjes,

Gefeliciteerd met het bereiken van de eindstreep. We hebben de afgelopen weken jullie verhalen en belevenissen met veel plezier gevolgd. Het moet me van het hart dat ik op een aantal punten toch wel met vragen ben blijven zitten. Eén van de meest prangende is toch wel wie toch steeds met z’n vieze nagels in de billen van Wim heeft zitten klauwen. Hoe is hij, bij herhaling aan die ontstekingen gekomen? Verder heb ik me zeer verbaasd dat diezelfde arme jongen midden in de rimboe op een berg is achtergelaten terwijl de rest met de auto verder ging, dat lijkt zeer onverantwoord. Of dat solotochtje van de Goedemansjes van 4 dagen, hoe vindt je elkaar ooit nog terug? Of dat slapen in een stal terwijl de rest van het gezelschap wel in een comfortabel resort mag verblijven, waar is de solidatiteit? Verder waren er vele foto’s van massagesalons, kapgelegenheden, luxe diners en drankfestijnen. Soms een toeristisch plaatje bij een waterval of een mega Boeddha (kan je die voor Agnes meenemen?).
    Na enig combineren, deduceren en redeneren houdt het thuisfront er ernstig rekening mee dat we hier te maken hebben met een slinks complot.
    De beschrijvingen van dodelijke bergbeklimmingen in de tropische vochtige hitte, de ontberingen en de afgelegde afstand, lijken niet te stroken met de tijd en energie die nodig is voor de uitvoerige verslagen, de drankgelagen, toeristische attracties en het vrolijke buikje van Henk dat op menig foto’s te zien is. Daar zou je uitgemergelde figuren verwachten.
    Het kan natuurlijk de kift zijn, maar er is een theorie ontwikkeld die er van uitgaat, dat jullie lekker 10 weken in een riant hotel aan een zwembad hebben gelegen, leuke uitstapjes naar de omgeving hebben gemaakt, en vervolgens spannende verhalen hebben bedacht om de achterblijvers met angst en beven aan mail te kluisteren. Ik moet zeggen, dat ik goed gelukt maar er zijn twijfels……
    Hoe dan ook, geniet nog even de laatste dagen en een goede terugreis toegewenst. Waarschijnlijk wordt het druk op Schiphol met alle familieleden die jullie hebben gemist.

Tot gauw, Agnes en Ton Schouten

• 24 Maart 2010 - 12:11

Hetty:

Geweldig, in één woord geweldig. En nu nog even genieten van het leven in Singapore en vast wel even shoppen. Een goede reis terug en het is heerlijk om weg te gaan maar ook heerlijk om weer thuis te komen en te genieten van alle "gewone" dingen, zonder een aap in je nek en een donkere gracht voor je neus met katvisjes in plaats van een prachtig tropisch uitzicht,maar wel met je eigen lieve familie om je heen. We kijken naar jullie uit.Tot snel ziens. Liefs Abe en Hetty.

• 24 Maart 2010 - 16:05

Lucie Strik:

Ik heb steeds met veel plezier en fantasie de reisverslagen gelezen. Waarlijk een grote prestatie! Ik wens jullie een behouden thuiskomst en zodra je weer in Nederland bent, Ingrid, spreken we wel weer een keer af, groetjes Lucie

• 24 Maart 2010 - 17:23

Joost En Het:

Gefeliciteerd!!!! met het behalen van de eindstreep, te gek allemaal. Hartelijke groet van ons en graag snel tot ziens!!!!
    Kus Joost en Het

• 24 Maart 2010 - 19:45

Hennie Jeanette:

We gelofen dat jullie een geweldige reis hebben gehad als we de foto's zien zou je jaloers worden geniet nog van de laatste dagen en een goeie reis terug

Veel liefs van je broertje en schoonzus

• 24 Maart 2010 - 21:25

Annette:

Hallo vakantie fietsers geweldig dat jullie het hebben gehaald nu nog even lekker uitrusten voor de terug reis.Geniet er van en lief zijn voor de piloot. Goeten Annette Bert

• 25 Maart 2010 - 16:21

Annette & Emile:

GEFELICITEERD met het behalen van de eindstreep!!!klasse hoor:-) en nu heerlijk onderuit ,beentjes op tafel wijntje /pilsje erbij, en relaxxxxxx

• 25 Maart 2010 - 19:47

Nico En Nel Giling:

Gefeliciteerd met het behalen van het eind van jullie fantastische fietsvakantie, ruim 3000 km. op het zadel gezeten hebben dan zullen jullie de eerste periode dat gevoel tussen de billen nog wel even houden, 'n beetje napret... Ook wij hebben genoten van jullie verhalen en wensen 'n goede terug reis naar jullie kinderen, kleinkinderen en andere familie die vol verlangen naar jullie uitkijken. Groetjes van ons

• 25 Maart 2010 - 20:41

Herman En Ans:

gefeliciteerd met deze enorme klus wij doen het echt niet na . Anneke dan kan je ook eindelijk ons klein kind bewonderen .

• 06 Januari 2011 - 18:59

NELLIE:

Hallo beste mensen, wat een geweldige reis hebben jullie gemaakt. Wij hebben ook al een paar keer gefietst in Azië en vertrekken over een paar weken naar Bangkok om naar Singapore te fietsen. We kwamen onlangs jullie verslag tegen op internet. We willen graag van jullie weten of jullie het routeboekje van Asian Way of lLfe hebben gebruikt en of dat veel toegevoegde waarde heeft.Zouden we dit boekje evt. van jullie kunnen kopen?
    Graag reactie naar hugonellie@tinga.info
    Wij hebben in februari gefietst in Bali (met boekje Asian Way of life). Dit was best wel pittig en veel verkeer.
    Groeten, Hugo en Nellie