de watervallen en klimmen what else - Reisverslag uit Paksen, Indonesië van Anna Goedemans - WaarBenJij.nu de watervallen en klimmen what else - Reisverslag uit Paksen, Indonesië van Anna Goedemans - WaarBenJij.nu

de watervallen en klimmen what else

Door: Annie Buenhombre

Blijf op de hoogte en volg Anna

06 Januari 2013 | Indonesië, Paksen

We hebben 30 km geklommen gelukkig kwam het niet boven de 5%. We rijden over een rustige provinciale weg met een hoog "Maxima, in ons geval natuurlijk Beatrix gehalte" qua zwaaien. we fietsen langs rietverwerkers en messensmeders en koffieplantages. Aan de kant scharrelen de scharrelvarkentjes met hun biggetjes en ze knorren. Onderweg roepen ze what about Lao? Like? Lai lai, sjok diee, goed, goed, de mazzel. We drinken op 500mtr hoogte cafe silah, is rombout koffie met ijs. De runderen en geiten lopen weer gezellig op straat en koffie ligt op gfote zeilen te drogen, liefs en bedankt voor jullie reacties. Laos is nog niet op de digitale kaart gezet maar we zitten nu vlak bij Paksong. Henrico en Annie

  • 06 Januari 2013 - 10:43

    Karin:

    Het klinkt allemaal heel vredig, behalve dan dat slijpen van de messen. Die malariamuggen zinnen me ook niet zo en van die malariapillen kun je geloof ik best trillerig worden en "pap in de benen" krijgen. Wel goed dat jullie niet van die lange afstanden doen, even. In Vietnam had je toch steeds de wind van zee, en hier zit je in de binnenste binnenlanden, lekker broeierig. Het lijkt mij een heel andere ervaring allemaal. Anna had ook van die mooie foto's van de boeddhistische monniken: van hun was aan de lijn en dat ze gewoon aan het werk waren en zo, dus ik kijk ernaar uit. Die gong die gefotografeerd is, zijn dat de gongen die ze daar maken? Indrukwekkend. Ik kijk in de atlas waar Paksong ligt, spannend hoor en ik doe het jullie niet na: klimmen in die hitte. liefs en geniet ervan, vr.gr.ka

  • 06 Januari 2013 - 12:10

    Jim:

    Yo travellers,

    klinkt goed, avontuurlijk en hoopvol voor de komende weken!
    En jullie praten ook al aardig wat Laosiaans, lijkt ook best op een mengeling van Spaans, Khmer, Fries, vleugje Papiaments en een stevige scheut plat Hilversums, dat moet molukken dus.....

    Wees maar niet bang dat je iets mist in Nederland, behalve die bloedjes van kinderen en kleinkindertjes... het weer is een mengeling van herfst en lente, vogels fluiten als in de lente, gaan volgende week vast eieren leggen denk ik, ijs alleen in de vriezer, sneeuw op televisie en verder business as usual, kan geen oliebal meer zien en alle ballen zitten weer in de doos, pfff.
    Pas op met in het water vallen, het schijnt in de buurt van Paksong te wemelen van de Henri- en Annaconda's!!!!

    Dag A en H, geniet van wat jullie zien en meemaken en hou ons vooral op de hoogte,

    Ayo, Jim en meiden.

  • 06 Januari 2013 - 14:30

    Mieke:

    Hallo luitjes,

    Wat leuk jullie belevenissen te lezen.....en wat een geweldige onderneming...dapper hoor!
    Vandaag is het hier inderdaad voorjaar....wat gisteren nog triest en miezerig was....is vandaag een stralend zonnige dag.
    Zelfs zojuist 3 eitjes van mijn krielkipjes gevonden in het legnestje....dat is denk ik wel een half jaar gelden, dat die kipjes de moeite hebben gedaan ons van een vers eitje te voorzien!
    Waarschijnlijk zijn zij ook blij met dit heerlijke voorjaarsweer! Door de kamer fladdert een vlinder.....dus....ik weet niet wat ik ervan denken moet!
    Gisteren nog even bij de fam. Velzeboer geweest...alles rustig en gezellig!

    Geniet lekker nog van jullie reis.....ik blijf jullie volgen...leuk hoor!!!
    Liefs, Mieke

  • 06 Januari 2013 - 14:37

    Joop Goedemans:

    Wat is het toch weer leuk om de verslagen te lezen en foto's te bekijken.
    Zo te lezen gaat alles voor spoedig, op een foto toestel na dan.
    Goede reis verder, en houd de boel heel, incluis jullie .

    Mzzl Joop

  • 06 Januari 2013 - 15:06

    Freddy:

    Lieve Anna & vriend Henk,
    met groot respect voor jullie sportieve avontuurlijke prestaties elk jaar in den vreemde (verste hoeken)
    smul ik van iedere bericht dat Anna op zo`n Humorvolle stijl aan ons opdiend. Petje af voor mijn
    Vrienden Setje uit Kortenhoef. I love You en maak een Beatrix gebaar.....
    veel Liefs uit Loosdrecht,
    Freddy

  • 07 Januari 2013 - 21:57

    Agnes:

    hé Henkie en Annie,

    Zat eens even verder te kijken en zag dat volgens de statistieken jullie dagboek maar liefs 44412x bekeken is. Aan belangstelling niet te klagen hé? Het is en blijft ook leuk om jullie belevenissen te volgen. Annie je schrijft op zo'n manier dat als ik mijn ogen dicht doe het allemaal zo voor me zie. Het lijkt me (afgezien van het fietsen) zo geweldig om het eens met eigen ogen te aanschouwen en te beleven.
    Ik kijk alweer uit naar je volgende verhaal.
    ยังเดินดีและสนุกมากมาย Agnes

  • 08 Januari 2013 - 09:30

    Frans, Rianne, Buurvrouw B:

    8 januari alweer. Hoogste tijd om weer eens af te stemmen op de Goedemans frequentie. Dus net jullie belevenissen in woord en beeld bekeken. Alles tot nu toe op het gemak zonder, letterlijk en figuurlijk, hoogte- of (gelukkig maar) dieptepunten zo is onze conclusie, maar ------- de muggen moeten nog komen. Dagelijks korte fietstochtjes ? Toch niet de ouder wordende dag ? Gekkigheid natuurlijk ! Geniet ervan.

    Frans, Rianne, buurvrouw B.

  • 08 Januari 2013 - 10:50

    Marian:

    Harstikkeleuk dat alles zo goed gaat. Tante bertha en Ome huub vragen steeds naar je Druk de reis weer af maar nu voor hun
    liefs en groeten aan allemaal marian k.

  • 10 Januari 2013 - 21:20

    Tonny Van Royen:

    Lieve Henk en Anneke,
    Ik was te laat om jullie de beste wensen te geven jullie waren al weg bij deze de allerbeste wensen voor 2013 en kom aub heel en gezond weer terug!!!
    Het gaat een stuk beter met me dus dit jaar lukt onze afspraak wanneer komen jullie weer terug ?
    Wat een mooie tochten maken jullie weer ik heb vorige keer ook zo genoten van jou verslagen Anneke .
    Liefs Tonny

  • 11 Januari 2013 - 11:43

    Herman:

    Hoi Henrico en Annie,
    Hier een klein bericht uit het ongezellige natte Nederland.
    Jullie fietsen alweer tussen de rondlopende varkens en eenden.
    Henk ik zou zo,n mooi klein varkentje even op de gril leggen,
    maarja dan moet je erwel thee bij drinken en dat is natuurlijk wat minder.
    Vanmiddag is het weer mannenmiddag in abcoude, we zullen nog even een glas op jullie
    heffen want wat jullie doen vind ik toch wel heel bijzonder.
    Groetjes Herman.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Paksen

Anna

Actief sinds 31 Dec. 2009
Verslag gelezen: 385
Totaal aantal bezoekers 114359

Voorgaande reizen:

28 December 2014 - 20 Februari 2015

Fietsen en snorkelen

30 December 2013 - 27 Februari 2014

Noord Thailand en Noord Laos

29 December 2012 - 19 Februari 2013

Oost Thailand, Laos, midden Thailand

20 Maart 2012 - 04 Mei 2012

Buenhombres weer op de fiets

18 Januari 2011 - 25 Februari 2011

Buenhombres fietsen on Sri Lanka

19 Januari 2010 - 27 Maart 2010

bangkok-singapore

Landen bezocht: