Laos - Reisverslag uit Khong Chiam, Thailand van Anna Goedemans - WaarBenJij.nu Laos - Reisverslag uit Khong Chiam, Thailand van Anna Goedemans - WaarBenJij.nu

Laos

Door: Anna Buenhombre

Blijf op de hoogte en volg Anna

05 Januari 2013 | Thailand, Khong Chiam

Sawadee,
We fietsen langs nestjes jonge rijstplantjes op rustige wegen. Dit is de streek waar de gongs en trommels voor de tempels worden gemaakt. We kijken in een "gongenfabriek" en Joost wordt zo nerveus van Hetty die nodig naar het toilet moet dat hij de camera op de concretevloer laat vallen -->hopeloos kaduk!!! We hebben de "dazzer" nog maar een keer hoeven te gebuiken, de honden zijn hier mak! Het is warm maar in de regel niet hysterisch heet. De wegen zijn goed maar ze nemen "open asfalt" soms wel heel erg letterlijk. We zijn aan de malariatabletten begonnen. De malariamuggen in Laos schijnen van het ergste soort te zijn en ik heb mij laten vertellen dat je een malariamug kunt herkennen. Want hij en vooral zij (steekt) hangt meer achterover ivm langere achterpoten, makkie dus om ze te vermijden.
We fietsen (voor insiders) voornamelijk in D2 maar retgelmatig onvrijwillig ook in D1 want een soort van Ardennen. In Chong Mek gaan we de grens over naar Laos. Weinig satelieten hier, de plaatsen worden niet herkend.
Onderweg als we rusten en een meloen eten (het is toch nog lekker warm geworden zo rond een uur of half twee) heb ik hartstikke goed contact met een haan! Hij kraait, ik doe een kip na (is een sterke kant van me) en de haan raakt behoorlijk in de war en begint ook te tokkelen en geeft antwoord, ook weleens leuk.
De road is lang en eentonig en we zitten zeker 5 km in de slipstream van een trekker volgeladen met rijst, heel geen tegenwind. Nu zijn we in Pakse en morgen gaan we klimmen, 30 km lang, voorlopig hoor je me dus niet meer. Heel veel liefs en Tijn en Pien een dikke kus, ze kennen jullie hier alweer een beetje hoor, vooral Pien met haar blonde krulletjes is in trek.

• 05 Januari 2013 - 11:29

Edith:

Genieten!!!D2 fietsen super!! Je komt helemaal afgetraint terug klaar voor de openingstocht!!

• 05 Januari 2013 - 18:42

Joke & Pieter:

Dag '''fietsers''

Klinkt weer geweldig allemaal.
    Is die man op de tweede foto Joost?, hij komt me zo bekend voor!
    Sterkte morgen met het klimmen, maar daar doe je het toch voor?! want vlak fietsen kan je hier genoeg!
    Hier nog steeds lekker zacht weer (vdtvhj)

Groeten,
    Joke&Pieter

• 08 Januari 2013 - 18:02

Marti:

He kanjers: bergop in D1 is een hele prestatie of was het heeeel open asfalt!