Laos, Laos - Reisverslag uit Champasak, Laos van Anna Goedemans - WaarBenJij.nu Laos, Laos - Reisverslag uit Champasak, Laos van Anna Goedemans - WaarBenJij.nu

Laos, Laos

Door: Anna Buenhombre

Blijf op de hoogte en volg Anna

12 Januari 2013 | Laos, Champasak

Sabadee,
Eindelijk weer eens bereik, toch laos. We zitten inTad Fane resort en hebben het koud snachts zo hoog zitten we Klimmen, klimmen, klimmen. Vandaag gaan we weer op hoogtestage fietsen langs de watervallen.Bericht speciaal voor de trainer van Henk, Edith, Henk is gestopt met fietsen in D2, nu rijdt hij BLL2, is bier Lao Large 2x minimaal.
Op 8-1-2012 heeft Joost het verlossende woord gesproken! Hij is geacclimatiseerd, best een geruststelling. We zitten inmiddels via Thateng in Tad Lo en Henk gaat van hieruit zonder bagage de 8 km lange klim van 12: fietsen en wij doen het met de Van, gaat ook prima. Na DE 8KM gaan we weer verder met zijn allen en fietsen hartstikke leuk dor de bergen van Laos, uit de huizen klinkt muziek, we fietsen over riviertjes en langs groentetuintjes, kippetjes en varkens poezen en honden alles loopt langs en op de weg. Ook de runderen en geite zijn er weer, omdat we hoog zitten is het niet warm maar wel gezellig. We fietsen wel over zogenaamd duwasfalt en komen moeilijk vooruit net alsof je pap in de benen hebt. Als we gaan zitten om wat te drinken komen er overal kindertjes te voorschijn. We slapen nu al 3 nachten op rij met onze oren naast een waterfall echt wel herrie. We slapen in Tadxe Phasouan in een boomhut midden in de jungle en worden hier gewekt door de hanen (zo,n goed contact mee). We moeten buiten douchen en boven het toilet hangt een parasol als dak. Ik sla dit maar ff op voor ik het weer kwijt ben.

• 13 Januari 2013 - 17:03

Karin Van Der Werf:

wat enig van die boomhut en dat plassen onder een parasol