dagje regen en bewolkt - Reisverslag uit Soi Dao, Thailand van Anna Goedemans - WaarBenJij.nu dagje regen en bewolkt - Reisverslag uit Soi Dao, Thailand van Anna Goedemans - WaarBenJij.nu

dagje regen en bewolkt

Door: Anna Buenhombre

Blijf op de hoogte en volg Anna

26 Januari 2013 | Thailand, Soi Dao

Henk gaat in een plaatsje tijdens net eten op een weegschaal staan: 75kg. Deze weegschaal wil ie wel meenemen maar dat gaat dan weer niet door. Na een rit van maar 60km maar dan weer wel over onverharde wegen en met kuilen en dan ook nog klimmen en dalen. komen we aan in Aranyprathet. Joost spreekt bij aankomst de legendarische woorden: deze rit vergt veel van mens en materiaal, leus vd dag!
We zitten wel in een hotel met lekker zwembadje.
We fietsen het ene gebergte uit en het andere, het Karstgebergte in. Tijdens de was blijkt dat de witte aspecten in onze wielerkleding langzamerhand wat minder stralend zijn geworden.
Onderweg naar Khlong Dat rijden we zeker over een linker slangenleren schoen zonder kop inmiddels heen.
Henk heeft zijn benen weer eens "bijgeschoren" en maakt zich tijdens de koffie druk over de traditioneel overgeslagen stukken.
Het Karstgebergte is prachtig het gaat smiddags en savonds regenen zodat alles ook nog fris en groen is. Het restaurant van het Fanoi resort is rosewash geschilderd en op de "mahoniehouten vloer" ligt her en der een kloddertje.gemorste verf Over 2 dagen zijn we eindelijk bij zee. Plezant weekend en liefs.

• 26 Januari 2013 - 08:39

Kaenjan:

Klinkt weer goed, het lijkt me prachtig maar wel zwaar. Hier gaat het ook regenen dus morgen veel ijzel, dat is wat minder. Het lijkt me heerlijk voor jullie om lekker langs de zee te fietsen, waar de red snappers en de reuze garnalen met knoflook al op jullie liggen te wachten. liefs Ka

• 26 Januari 2013 - 11:31

Loes V Munster:

hoi egypte vrienden
    jullie rijden wat af daar
    hier weer volop sneeuw Ad is vandaag jarig ben benieuwd of iemand het aandurft naar t noorden te komen we zien wel anders eten wij al het lekkers op Ad is niet voor niets 10 kilo afgevallen!
    door mijn goede verzorging Ahum
    op zee werd hij te veel verwend door de stuart
    luitjes geniet nog even wij gaan 10feb naar de wintersport voor 3wkn
    gr Loes en Ad

• 26 Januari 2013 - 14:33

Jim:

Hey vogels, hoe sterk is de eenzame fietser, die kromgebogen over zijn stuur tegen de wind, zichzelf een weg baant................

Aranyprathet!!!! Feest der herkenning, als jullie nog ergens een witte olifant zien, zwaai maar naar hem!

Zijn er bij de tempeltjes nog steeds houten hokken vol botten en schedels? Ter nagedachtenis aan de wandaden van de heer P.Pot en kornuiten?

En ik zag al eerder de foto's van al die geweldig leuke kindergezichtjes, bij ons kwamen ze altijd naar de weg gerend, wild: "oké en sok sa bai" roepend. superfoto's zijn dat!!!

Ik geniet van jullie belevenissen, Henk, stop met scheren, je benen nota bene, laat die bossen welig tieren of denk je dat het nog iets scheelt op die weegschalen, kap ermee, ga lekker een biertje drinken?!

Vandaag weer even voor het laatst op Loosdrecht geschaatst, 1e plas was erg fijn, wel veeeeeel drukker dan gisteren en we hadden horizontale sneeuw, net als toen, die hel van '63.....
    Nu weer fijn bij de kachel van '13, hahahaha heerlijk!

Geniet je te pletter met z'n allen, shalom, Jim.

• 28 Januari 2013 - 21:52

Eric En Lya:

Hallo verre fietsers,
    Ik heb je suggestie opgevolgd Anneke en ook de "andere kant" gelezen. Leuk!
    Jammer van de regen momenteel, maar troost je, hier regent het ook!
    Nieuwtje, de koningin treed af, 30 april hebben we een koning!
    Geniet heerlijk van jullie dagen aan zee en noot veel fietsplezier,
    Lieve groeten, natuurlijk ook voor Joost en Het,
    Eric en Lya