Leelawadi - Reisverslag uit Soi Dao, Thailand van Anna Goedemans - WaarBenJij.nu Leelawadi - Reisverslag uit Soi Dao, Thailand van Anna Goedemans - WaarBenJij.nu

Leelawadi

Door: Anna Buenhombre

Blijf op de hoogte en volg Anna

28 Januari 2013 | Thailand, Soi Dao

We rijden Saoi Dao uit en voor het eerst rijden we op een drukke weg. We hebben nog geen dag vlak gefietst en ook vandaag niet. Maar het fietsen gaat goed en na 40 km gaan we weer een grevelweggetje op, de voorvering gaat weer aan.We gaan een grevelheuvel op en moeten ook nog tijdens het schakelen de dazzer te voorschijn halen om de blaffende aanstormende honden van ons af te dazzeren. Henk roept dat hij overal op moet letten, op de koffiestops, de route enz. maar als ik af en toe niet links of rechts had geroepen was hij al 3 keer op weg geweest naar Chiang Mai. We lijken wel door een botanische tuin te rijden zo mooi en overal ruik je de zware lucht vd Leelawadeebloem. Als we smorgens uit Chantaburi vertrekken regent het, het wordt droog en dan begint het na 20 km echt te stortregenen en het houdt ook niet meer op. We lopen in gekleurde regencapejes, mintgroen staat Joost zo beeldig, naar een eettentje. Deze dag komen we bij zee, maar het enige vrolijke om te zien zijn de felgekleurde regenhoezen vd tassen van Joost en Hettie. Morgen is het de bedoeling om naar Koh Samed te gaan maar het ziet er allemaal Bretons bewolkt uit. Liefs.

• 28 Januari 2013 - 12:41

Ka En Jan:

Ha, Bachbloesemremedies alom begrijp ik. Fijn dat jullie nu weer bij zee zijn. Vanochtend stond er een artikel over Laos in de krant, ik bewaar het voor jullie: 6,5 miljoen inwoners, communistisch, arm, China Thailand Vietnam en Cambodja hebben het hout van hun bossen gekocht en oerwouden veranderd in rubberplantages. Laos wil elf dammen bouwen in de Mekong, de enige manier om nog een beetje aan geld te komen, maar dat willen die andere landen weer niet, en de vissers willen het niet want de vis gaat er dan aan.
    Wat eng van die honden, kunnen ze die niet opeten daar, voordat ze jullie opeten.
    Ik hoop dat het weer snel opknapt en dat jullie van de lekkere zeevis kunnen genieten.
    Liefs van Ka en Jan

• 30 Januari 2013 - 08:28

Frans, Rianne, Buurvrouw B:

Doodgewoon: onderweg zijn van punt A naar punt B. Zonder een noodzakelijk doel. Alleen met open kijkers door de wereld en het leven fietsend, geeft jullie, bij het horen zingen van berg en dal, nog steeds het oog- en oorstrelend paradijselijk gevoel. Het is niet vervelend, nee, sterker nog het is gezond. Overal rijden jullie met de fietskes rond. Door wind en weer gereden, blijven jullie fit van lijf en leden. Met vaste tred, op het jiste verzet: kilometers malen, ronddraaien die pedalen. De fietskes brengen jullie overal, waar je wezen "moet".
    Fietsen en fietsen maar !! Fietsen het doet jullie goed.
    Zomaar een gedichtje uit de losse pols. Goede reis maar weer gewenst vanuit een regenachtig, maar qua temperatuur wel voorjaarsachtig (14 graden !!) Kortenhoef. Weet niet of iemand jullie al op de hoogte heeft gebracht (ik heb niet alle mailreacties gelezen), maar ----- Willem Alexander neemt vanaf 30 april aanstaande
    het roer over van Beatrix. Neem er alvast maar een borrel op.

• 02 Februari 2013 - 12:57

Ans:

hoi vakantie gangers volg jullie op de voet maar doe jullie niet na.
    mooie foto van maria ?? die zou ik wel willen schilderen.

groet Herman en Ans