Koh Samed - Reisverslag uit Si Racha, Thailand van Anna Goedemans - WaarBenJij.nu Koh Samed - Reisverslag uit Si Racha, Thailand van Anna Goedemans - WaarBenJij.nu

Koh Samed

Door: Anna Buenhombre

Blijf op de hoogte en volg Anna

31 Januari 2013 | Thailand, Si Racha

We hebben heerlijk en reuze mooi geslapen in bungalows aan zze maar het is slecht weer. Wel vis en grote garnalen gegeten ff langs strand gelopen en de eerste sandflee heeft zijn best alweer bedaan. We vertrekken naar Ban Phe en Henk wordt tijdens de koffie door eigenaar van winkeltje van zijn nekklachten afgeholpen. Het wordt nog een hele show opgevoerd door beide partijen en het mannetje buldert van het lachen. We willen met een veerbootje naar de overkant vd rivier maar de veerman is er niet en komt ook niet, ook niet als we hem bellen en we fietsen ruim 20 km om en komen boven de 100 uit.
Vandaag gaan we over naar Koh Samed en blijven een aantal dagen op het eiland maar het weer is nog steeds niet heel leuk, tenminste niet om op een tropisch eiland te zijn waar zon en zee het enige vertier is. We gaan het zien. Hartelijke groet aan iedereen, Henrico en Annie

• 31 Januari 2013 - 11:59

Ka En Jan:

Nou ja, misschien kun je samen met Henk een dagje in zo'n plastic bootje, dan kan er weer een "nek-show" nodig zijn, alleen maar leuk. Hier regent het ook hoor, en hard ook, dus wat dat betreft ben je daar beter af, want daar is het wel lekker warm en bij ons niet.vr.gr.ka

• 01 Februari 2013 - 04:29

Jim:

hoe heet die coffeeshop, gellynek? Er schijnt in de buurt ook een kapper te zitten die tanden vult, trekt biljartkeus repareert, slangen bezweert, gevulde koeken bakt, vrachtauto's volhangt met opblaaszaken en die sinds kort voorzitter is van de Rob de Nijs fanclub.... Heel veel plezieren geniet je te pletter!
    Slecht weer bestaat niet, goed weer met regen wel...... Shalom, Jim.

• 01 Februari 2013 - 14:01

Agnes:

Hallo Henk en Annie,

Wat een mooie contrastfoto's! De uitbundige kleuren van plastic bootjes en dan de sombere outfits van de monnikken (of noem je dat anders?)
    Ik krijg met de dag meer bewondering voor jullie! Ik vind fietsen op vlakke delen al een hele opgaaf maar als ik de verhalen lees, krijg ik het bij voorbaat al benauwd.
    Jullie maken weer fantastische dingen mee. Ik hoop dat het weer wat gaat opklaren want dan ziet het er allemaal toch net weer wat mooier en gezelliger uit.
    Hier is de winter verdreven door de herfst. De dakpannen doen hun uiterste best om te blijven liggen met de onstuimige windvlagen. Ik kijk echt uit naar het voorjaar maar iedereen temt mijn enthousiasme want volgens velen is de winter nog lang niet voorbij.
    Jullie nog een goede (fiets)reis en geniet!

groetjes Agnes

• 02 Februari 2013 - 10:02

Kaenjan:

Ha An en Henk, dat eiland waar je nu zit, heb je daar zo'n huisje op palen? Als je naar links kijkt zie je de oceaan en als je naar rechts kijkt zie je de oceaan. Je hebt bij wijze van spreken nog wel 30 minuten de tijd als je een tsunami ziet aankomen om te bidden dat het goed mag aflopen en als je 's nachts in bed ligt, dan hoor je de ananassen en bananen groeien. Zon'huisje op palen in een botanische tuin? geweldig man, en er valt weinig te fietsen op zo'n moment, wat wil je nog meer? liefs ka

• 05 Februari 2013 - 17:54

Herman Rensink:

Lieve Buen Hombres,

Julie beginnen het nu te begrijpen, eerst dacht ik (wel met veel respekt)
    wat hebben daar te zoeken en dan elke dag je de(pl) fietsen.
    Maar nu begint het wel heel erg leuk te worden met zeemeerminnen en
    dat heerlijke strand, als je dat hier doet dan ben in een half uur stijf.
    Maar Henk het wordt nu weer tijd dat je terug komt want er is op vrijdag geen
    reet meer aan.
    P.S Neem een zeemeermin mee voor de jongens, dan zet ik er een mooi glas wijn naast.

Saluti di Herman.