de eerste fietsdagen - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Anna Goedemans - WaarBenJij.nu de eerste fietsdagen - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Anna Goedemans - WaarBenJij.nu

de eerste fietsdagen

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Anna

25 Januari 2010 | Thailand, Bangkok

Sabadikaa,
Ten eerste ff voor oma Leen: hartelijk dank voor het opsteken van de kaarsjes, echt fijn. De aardappelen liggen in de kelderkast in de prullenbak onder het stoffer en blik, daar liggen ze dacht ik altijd, vandaar dat ik ze daar heb neergelegd.
De eerste dag vroeg op en met een pickup buiten Bangkok gebracht en Petchanaburi gestart op weg naar Chaam (Cha-am) uit en toch thuis want met de Adelaar zijn we ook wel eens naar Chaam gewfietst. Wel apart we hebben regelmatig een bui regen en door al die regen is Ingrid haar ketting gaan "huilen" Na de ketting verwend te hebben met wat olie, zingt ie weer.
Vraagje van Ingrid om te kijken of jullie allemaal wel goed opgelet hebben: wat voor kleur hebben de poten van de witte vogels die we onderweg lags de kant hebben gezien? Degene die het goed heeft wint een Singha biertje (ik weet het al). We rijden regelmatig over onverharde wegen langs bijvoorbeeld ananasplantages enig om te zien. Wel is het spannend of het nieuwe zwaar gespaakte wiel van ome Henk het dit keer wel houdt! Ingrid heeft tot nu toe 100% schik van haar operatie dus dat is heel mooi en ze vanmorgen voor het eerst deze vakantie bevallen van een moie zware bruine jongen, dat lucht op. Om Henk heeft bedacht dat Wim een pet moet omdat anders zijn hoofd zal verbranden en heeft er een met een hoog "poli urologie" gehalte voor hem uitgezocht, het is toch een andere geworden. We hebben nog geofferd 50 bath en die wordt dan op een stokje aan een "geldboom" geprikt. Het hele tentje waar we wat dronken boog en knipte en dankte. We zijn nu dus in Hat Phu Noi en blijven een dagje extra want Wim Ingrid en Henk zijn een soort van Cave aan het bezoeken, ik blijf lekker hier, langs het strand lopen cappuccino drinken (dat hebben ze hier maar niet overal in Thailand), dus neem ik het er van. Ingrid anm gisteravond in kader van de nadererende bevalling een papayasalade, nam een hap en vloog tegen het plafond (en dat was hoog), zo spicy! Gelukkig konden Wim en Henk wel erg goed tegen spicy food en ontfermden zich over de salade. Binnen 2 minuten zaten ze allebei te huilen aan tafel, heerlijk spicy!!!
Morgen fietsen we weer verder dan zo'n 75 kilometer en komen we in een typich Thais provincieplaatsje waar ze heerlijke vis en Shrimps hebben zegt de lonely planet, dus we gaan ervoor.
Liefs Lakuun (tot ziens) en de mazzel,
Wim Ingrid Henrico en Annie

• 25 Januari 2010 - 09:17

Joyce:

Ben nu erg benieuwd naar de kleur van de voeten van de witte vogels.. Of hadden jullie de vraag allemaal goed dat jullie daarom met z'n alle aan het bier zitten. even aan paps en mams Hier gaat alles goed kindercarnaval was erg leuk, Max was als peter pan. Vrijdag heeft hij gespeeld bij mensen waar ik liever niet van heb dat hij daar nog eens gaat spelen...Was heel erg vies daar.... Maar goed Lesley is nu ziek en ik ben nu dus thuis. Ik nu maar aan de Wiener Melange want die heb ik hier gewoon in m'n keukenkastje staan.
    Veel plezier en leuk die foto's!

• 25 Januari 2010 - 11:02

Abe En Hetty:

Jullie hebben een bekende witte vogel en wij zijn weer verblijd met een pak witte koude sneeuw. Wel prachtig hoor!Jullie zien er nog lekker fit uit en ik geniet van de bekende beelden en jullie verslag. Veel fietsplezier en liefs van Abe en Hetty

• 25 Januari 2010 - 12:15

Naomi:

lieve opa en oma,

we hebben het eerste snoepdoosje al open gemaakt..lekker hoor..

ik mis jullie heel erg!!

het is vandaag een hele leuke dag want mama is jarig

xxx naomi

• 25 Januari 2010 - 18:43

Aart Keijer:

Jeetje, jullie zullen het wel heel zwaar hebben met die temperaturen....kan je beter met -2 in Nederland binnen zitten voor nee in de open haart ;)
    Veel plezier daaro en watjesmannen, niet meer janken tijdens het eten hè, doen jullie maar tijdens het fietsen ? :p

• 25 Januari 2010 - 20:03

Mandy:

lieve wim en ingrid jullie zijn alweer een week weg maar nog niet door je ouwe moeder vergeten. Zijn jullie gewend aan de warmte? Ben Zondag avond naar het Spant geweest met mijn zussen. Naar een operette. Was heel mooi. Erg ligt hier veel sneeuw. Mandy heeft me overvallen dus moest improviseren. Wens jullie een fijne vakantie en kusjes van moeder (oma Koopmanschap)

• 25 Januari 2010 - 20:08

Mandy:

Nou een berichtje van mij. Zie dat jullie het leuk en gezellig hebben. Leuke foto s. Fabienne heeft zich omgerold en begint van alles een beetje te eten. Het is hier erg koud en vochtig. Ben wel jaloers lekker aan het strand zitten in je zwembroek. Veel plezier met de volgen de etappe van de tour Thailand. Groetjes

• 26 Januari 2010 - 10:15

Nico En Nel Giling:

Hallo allemaal, ook wij hebben jullie site gevonden om jullie te kunnen volgen door Thailand heen. Wat zal dit opnieuw een fantastische ervaring worden voor jullie Wim en Ingrid en vooral Nico fietst in gedachten met jullie mee! Geniet er onwijs van maar doe voorzichtig, is Thailand ook te vergelijken met de hoge klimpartijen van Frankrijk en Spanje? Groeten uit De Goorn

• 26 Januari 2010 - 15:36

Laurette:

Sawadee ka

sabaadie?
    poot pasa thai nit noi!

Hoe bevalt jullie hohng raem?
    Ook een schoon hohng naam?
    Ik hoop het voor jullie,anders zo zonde zit je met de gebakken peren,krijg je de je weet wel...sproeipoep en zo..en moet je verplicht aan de naam som,en absoluut geen naam keng,is niet goed!!

en hoe is het met de saek?(...)
    Wel te doen met die hoge saa??

Nou graag wel antwoorden..en jullie zien nu toch eindelijk waar mijn knobbels zitten he!!

Greetz!!!

Kus en knuf voor jullie 4!

• 27 Januari 2010 - 17:01

Henk Martens:

ben heel benieuwd wanneer jullie in Singapore zijn. Ik ben daar makkelijk vanaf 4 februari. Misschien kunnen wij elkaar ontmoeten. Het is altijd leuk als je fietsliefhebbers tegen kom in het buitenland.
    Dus zo ik het leuk vinden om jullie te ontmoeten in Singapore?

• 28 Januari 2010 - 08:56

Nanette:

Hallo daar,

Hoe gaat het met de fietsjes? Houden ze het nog een beetje vol?
    Leuk hoor die foto's, vooral Henk is altijd zo fotogeniek, hihi. Het is hier weer eens freaking koud, dus geniet van de warmte daar.
    Zet hem op en heel veel plezier,

Nanette