Silverbear geveld?! - Reisverslag uit Tanah Merah, Maleisië van Anna Goedemans - WaarBenJij.nu Silverbear geveld?! - Reisverslag uit Tanah Merah, Maleisië van Anna Goedemans - WaarBenJij.nu

Silverbear geveld?!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Anna

03 Maart 2010 | Maleisië, Tanah Merah

We fietsen langs de border met Thailand en drinken koffie. Een man vertelt dat ze hout gaan kappen om de crematie van oma voor te bereiden. Het wordt een traditionele crematie.Net zo moeilijk als het is om hier een biertje te scoren, zo moeilijk is het ook om factoren (zonnebrandcreme) te vinden. Als we in een plaatsje waar we slapen een Chinees zien, knapt ome Henk helemaal op want dan is er bier. Soms zijn er alleen maar hoofddoekjes en doen we het met fresh orange. We hebben kevlar banden en met kevlar banden kun je door punaises en glas rijden zonder dat je lek rijdt. Maar over een nietje dat moet je dan weer niet doen, Annie rijdt lek! De band wordt gewisseld, het nietje verwijderd. Henk heeft dagelijks een zachte band en eindelijk in Banding komen we er achter (ingrid vindt het boosdoenertje) dat er een miniscuul ijzerdraadje in het profiel van de band zit en als H rijdt duwt het ijzerdraadje steeds een klein gaatje in de achterband van ome Henk.Ome H had (geleerd van Robbie) zowel de binnen als de buitenkant van zijn buitenband afgelikt, maar toch niets gevonden. Ome Henk kan nu als geen ander een achterwiel in en uit halen een band verwisselen en een band plakken, elk nadeel heeft zijn voordeel. We zitten af en toe te hoesten en te kuchen bij een eettentje, niet dat we dan eten of zo maar alleen al van de lucht als ze "penas" aan het bakken zijn slaat op je keel.We rijden door een rainforest en de apen reizen in de toppen van de bomen met ons mee, ze doen Toon Stijvers na (voor insiders) Je hoort ze schreeuwen. Er is een olifanten oversteekplaats maar we zien geen olifanten, we zijn of te vroeg of te laat maar niet op tijd dus. Wim heeft puistjes op zijn billen en zuigtt ze uit met een insectenbeetzuigertje (zeg maar). We zitten op pulau Banding na een klim van 16 kilometer. De volgende dag meer klimmen, nu doen we nog ff een klein jungle trekkingkie. De volgende dag moeten we 34 km klimmen door de jungle en Annie besluit om het toch maar te proberen, de dag ervoor ging het namelijk prima en ja hoor allemaal alles gered. Af en toe fietsen we boven de wolken die we in een ander dal zien hangen.Auto's die ons passeren doen hun raampje omlaag, steken hum hand met duim omhoog uit het raam en roepen wauw!!! Auto's die ons tegemoetkomen knipperen met hun lichten en toeteren en ja hoor 1 auto passeert ons, raampje omlaag en wat komt eruit? --> een fototoestel!!
28-02-2010 Wim geveld, depuisten zijn uiotgegroeid tot reusachtige ontstekingen met kraters. Hij gaat naar een plaatselijke dokter krijgt diverse pillen en samen met Ingrid gaat hij met de auto rechtsstreeks naar Kotah Baru. Wij fietsen de route verder naar Tenah Merah en dan door naar Kota Baruh waar we ze de volgende dag treffen. Het gaat dan nog niet echt veel beter. Wim besluit om op de verjaardag van Ingrid naar een dokter in het ziekenhuis van Kotah Baruh te gaan, we scoren de avond ervoor bij een Chinees een flesje wijn en wat biertjes en vieren vast haar verjaardag. Wim voelt tijdelijk ff niets meer, dat is mooi!Wim en Ingrid gaan in een mooi hotel in Kotah Baruh zitten en wachten af hoe het verder gaat. Henk en Annie fietsen de route verder. Van Kotah Baruh (80km )naar Kuahla Besut en dan (70km) de dag erna weer naar Tanah Merah. In Kotah Baruh start de ronde van Lnagkawi en we zijn net te laat voor de start en newt te laat om T-shirtjes te kunnen kopen, maar wel een foto bij het startbord! Het is een mooi tocht door de jungle en langs zee, we kopen een watermeloen en druiven, heerlijk. Henk heeft weer een zadel gekocht en het er ook opgezet, voor de zekerheid zijn oude Terryzadel meegenomen en dat zit er nu weer op, dus nu hebben we en een dameszadel en een specialized zadel als reserve, je weet het niet. Morgen 52 km met af en toe 20%, daarna gaan we echt het rainforest in en moeten we 95 en daarna 86 km fietsen met af en toe een behoorlijke klim. Wim en Ingrid kijken wanneer ze weer inschuiven. De billen van Wim zijn leeggehaald en het gaat beter, ze liggen aan een zwembad in Kotah Baruh en dat bevalt ze ook wel weer. Als het helemaal niet goed komt met zijn achterwerk dan worden er weer andere plannen gemaakt, jullie horen!!
We zijn benieuwd naar het verhaal van de broertjes Voorn???
Allemaal bedankt voor de reacties en jullie horen weer. Heel veel liefs aan iedereen en de hartelijke groeten aan kinderen kleinkinderen en oma's en familie en kennissen!!!
Wim en Ingrid (tijdelijk gescheiden van ) Henrico en Annie.

• 03 Maart 2010 - 09:42

Marian K:

Knap an dat je zo door zet. en je had nooit never nooit verwacht dat je wimpie zou lossen. Wel jammer voor wim en ook voor ingrid. ingrid nu kan je wel lekker zonnebaden en wie weet wordtje het bruinst van allemaal.veel fiets plezier enne doe ze de groeten onderweg

• 03 Maart 2010 - 11:39

Roos En Mannen:

Ola parentes, het Jarige jobje en baviaantje silverbear oftewel BM-ers!!

Jarig jobje(alsnog) van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Das wel heerlijk he je 40e verjaardag vieren in de zon! Jammer dat je manlief alleen maar kan staan!! Hoop echt dat silverbear zich snel een beetje beter gaat voelen! En de rest van de reis kan afmaken... Aan de andere kant heb je nu wel lekker de tijd om in de zon, staand bij het zwenbad (vergeet niet rond te draaien voor het egale bruineffect)alvast wat foto's voor te signeren voor al je "maleisiegroupies".

Parentes, Tijn is jullie nu steeds aan het bellen kletst je de horen van het hoofd over gravels en traktol...hij was gister (wel de enige) gelukkige in de wijk....we zaten zonder water maar de gravers zaten schuin voor onze deur te graven en te doen..wel stinkend naar bed, maar Tijn had een goeie avond!

Langzemerhand gaat het jullie oh zo gunnen de reis plaats maken in kom nu maar es naar huis!!

dikke zoen

• 03 Maart 2010 - 12:52

Edith:

Hoi allemaal!!Weer erg leuk julie verhaal te lezen!!Hte enige wat ik van de broertjes Voorn gehoord heb is dat er nog al wat belasting schuld is en dat er van die groene plantjes zijn gekweekt in het oude pand van de winkel!Nu weet dus niemand waar ze zijn!?Dit is wat ik gehoord heb maar of het waar is weet ik niet!! groetjes edith

• 03 Maart 2010 - 17:38

Karin Van Der Werf:

He, dat is nog eens een Boeddah waar je mee voor de dag kunt komen. (Op de foto) Misschien op het dak in Kortenhoef? Silverbear trek de billen strak he.
    groeten KArin en Jan

• 03 Maart 2010 - 18:27

Mandy:

Hallo
    Dat is leuk ik kreeg 4 verhalen tegelijk van de webmaster. Hoop dat Wim gauw beter is. Zal mij benieuwen hoe het gegaan vandaag is met fietsen. De foto s zijn erg leuk. Hoop dat jullie gauw weer in kunnen schuiven. Groetjes Mandy Dave heeft een mop. Waarom mogen koeien niet in het stadion???/

Antwoord Omdat ze boe roepen

• 03 Maart 2010 - 20:48

Lucie Strik:

Hoi allemaal, graag wil ik Ingrid alsnog van harte feliciteren met haar verjaardag!!! Lijkt me wel raar om je verjaardag in zo'n vreemd land te vieren. Ik hoop van harte dat de billen van Wim het houden. Nog heel veel reisplezier en de groetjes!!!

• 04 Maart 2010 - 06:30

Carlo:

Wat vervelend voor Wim.En voor ingrid natuurlijk want die moet hem de hele dag verzorgen. sterkte en ik hoop dat jullie snel weer met zijn 4en op de fiets zitten.
    Groeten carlo

• 04 Maart 2010 - 20:12

Nico En Nel Giling:

Nico voelt zich helemaal naar als hij leest over de ontsteking op Wim z'n kont en....dat jullie zoveel moeite moeten doen voor 'n biertje! Hij leeft zo intens met jullie mee en dan een klim van 20% die nog moet komen als we het goed begrijpen!
    Daarbij ook wel 'n tikje jaloers, maar zeker wel gegund hoor.
    Ingrid ook jij mocht dit jaar jou verjaardag vieren op vakantie alsnog gefeliciteerd.
    Hopelijk zitten jullie snel ook weer op het zadel Wim en Ingrid en kuune jullie vervolgens deze reis uitfietsen zonder andere problemen.
    Groeten van Nico en Nel Giling

• 04 Maart 2010 - 20:49

Paul:

wat een geweldige trip.....

• 06 Maart 2010 - 11:52

Piet En Nel:

Hallo wereldreizigers,
    we genieten van jullie belevenissen.(natuurlijk niet van Wim zijn pijnlijke billen.) Wat een totaal andere wereld waar jullie nu in leven.Heeft Wim de ijs foto's van Piet nog ontvangen? Ingrid nog gefeliciteerd met je verjaardag! Een paar weken geleden dacht ik het gaat mis met Ingrid ze reageert twee maal op de zelfde mail door de hitte misschien?Voor jullie de laatdte loodjes. Nog een fijne tijd! groet, Piet en NEl

• 06 Maart 2010 - 20:20

Dick:

Hartstikke leuk dit verslag. Op de foto's zien de wegen er best nog goed uit! Wat een enorme afstand leggen jullie af en warm natuurlijk. Ik heb in Kuopio/Finland geschaatst in het vriesvak. Hoogste temperatuur -21.8 C laagste -28 C. Vele wedstrijdrijders zijn vroegtijdig gestopt. Bevriezingen zeer extreem. Wim beterschap.Groetjes........Dick.