dagje rust - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Anna Goedemans - WaarBenJij.nu dagje rust - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Anna Goedemans - WaarBenJij.nu

dagje rust

Door: Annie

Blijf op de hoogte en volg Anna

11 April 2012 | Vietnam, Hoi An

Hola vanuit Hoi An, leuke naam zoals Karin al schrijft.
We zitten nu dus in Hoi An zijn langs een legerbasis gereden welke nu in gebruik is door de Vitnamezen maar ooit is opezet door de Amerikanen. Je ziet nog een weg lopen die ooit door hen is gebruikt naar het stadje verderop. Daar is een soort van cafe gebouwd in 1969 en daar dronken ze hun bia en club whisky. Er is niets dat aan hen herinnert. Hoi An is een toerischtische historisch plaatsj. Het is niet gebombardeerd en heeft nog veel koloniale huizen (Fransen). Het staat op de lijst van wereldcultureel erfgoed. We steken in een tempel een wierookspiraal aan die een maand blijft branden.We zitten vlakbij "Hamburger Hill". Als we gaan eten komen we aan de praat met de "buren", hij is een Nederlander die op zijn 5e is geemigreerd naar Australie en is geboren in Apeldoorn. Zij is van oorsprong Engelse en in " the seventies" naar Australie gegaan. Het is gezellig ze draaien leuke muziek en we gaan voor het eerst later dan 22.00 uur naar bed. Vnadaag gaan we naar het strand ook weleens leuk.
Hartelijk dank voor jullie leuke berichten vooral die van Lena en de buren.
Hartelijke groet

• 11 April 2012 - 05:35

Edith:

Mooie foto's!!

• 11 April 2012 - 06:52

Dino:

Inderdaad wat een schitterende foto's. Hoop voor Henk dat hij nu gevrijwaard blijft van z'n favoriete zand vliegen :-) fijn om te lezen dat alles voorspoedig gaat. Ik kijk uit naar het vervolg . . .

• 11 April 2012 - 15:49

Karin:

Toen ik in Australie was, waren er heel veel artikelen made in Vietnam: jurken, ringen, oorbellen, pepermolens, theepotten en dozen, en er waren chique Vietnamese toko's: Vietnam is hot. Zie je wat van de industrie? Ik herinner me van wat ik ooit gelezen heb dat de badplaatsen met de mooie stranden uitrustplaatsen voor de Amerikaanse soldaten waren die zich daar suf konden blowen en zuipen en kennis konden maken met de Vietnamese dames. Daarna moesten weer noorderlijker om te vechten. Daar fietsen jullie nu denk ik. Wat een prachtige foto's, ik stuur ze door naar Anna voor achtergronden van haar schilderijen. groeten en rust maar lekker uit en neem eens de trein met fiets en al. gr ka

• 12 April 2012 - 20:27

Pieter En Joke:

Het ziet er allemaal geweldig uit vooral die ontmoetingen met de mensen dat verwacht je toch niet. Hebben jullie al wat gevonden wat onderweg is naar Nederland (niet de slangen hoor).Ja en een dagje rust is altijd goed, maar wij hebben hier ook een mooie kust maar het klimaat laat ons in de steek.
    Fietsgroet Houd het heel.

• 13 April 2012 - 12:26

Joop Goedemans:

Hallo Lui, leuk om alles te zien en te lezen, en leuk dat alles soepel verloopt.
    Heel veel plezier,en houd de boel heel.

liefs Joop en Emma

• 13 April 2012 - 17:18

Nanette:

Hallo daar!
    Wat een mooie foto's, echt prachtig!
    En wat een groot verschil met hier...
    De wierrook van een maand lijkt me wel handig voor daar, want behalve boze geesten uitroken kun je misschien ook gelijk een paar van die slangen mee pakken.
    Veel plezier daar en doe voorzichtig.

Nanette

Verslag uit: Vietnam, Hoi An

Buenhombres weer op de fiets

Xin chao,
Nog ff en we gaan weer op de pedalen in een ver en vreemd land, van Zuid naar Noord Vietnam. Van Ho Chi Minh naar Hanoi, zo'n beetje 2000 km. Henrico is al bezig om de fietsdozen tot minimale afmetingen te verbouwen want elke nanogram telt. We vliegen met Singapore airlines en we mogen inclusief fietsen p.p. 30 kg meenemen. De fietsen wegen met doos al ±20kg, dus blijft er nog 10 kg p.p. over als bagage. "Alles wat je thuislaat is meegenomen", heb ik dat. Henk is gelukkig de enige die doorheeft dat ik zometeeen elke dag zo'n beetje hetzelfde aanheb. We fietsen in principe langs de kust maar dat betekent natuurlijk niet dat we elke dag strak langs de Vietnamese costa zullen fietsen. Wel moeten we 2 bergkammen (ik hoop op kammetjes) over.Er schijnen wel verschillende snorkelplekken te zijn dus de snorkels en flippers gaan weer achterop. "De Dazzer" om loslopende honden op afstand te houden, of zouden ze allemaal al in de pot zitten?, ligt al staandebij om ingepakt te worden.De visums zijn geregeld en we hebben verse paspoorten met nu al discutabele vingerafdrukken als ik de pers mag geloven. Wel zonde van al die prachtige stempels en ingeplakte visums van de oude paspoorten.Tobby (volgens kleinzoon Tijn maar lees Robbie) komt in huis om voor de poeoeoesjes te zorgen, heel fijn.
Tot gauw en Tam biet