Smaragden triangle - Reisverslag uit Buntharik, Thailand van Anna Goedemans - WaarBenJij.nu Smaragden triangle - Reisverslag uit Buntharik, Thailand van Anna Goedemans - WaarBenJij.nu

Smaragden triangle

Door: Anna Buenhombre

Blijf op de hoogte en volg Anna

15 Januari 2013 | Thailand, Buntharik

In het guesthouse waar we slapen komt een jong Duits stel eten, hij lijkt precies op Xander de B maar omdat ze vier jaar in Amsterdam hebben gewoond lijkt het of je met prins Bernhard praat. We gaan weer over de grens met Thailand en slapen er net over. Om 18.00 uur staan we weer samen met de Thai re htop, het hoofd iets gebogen naar het Thaise volkslied te luisteren,en "long live the Khing" en we eten weer verder.
Op de markt bij de grens hangt in de rekken een t-shirt met daarop in glitterletters: design academy Eindhoven, uit en toch thuis.
We fietsen langs rubberplantages en de lappen latex hangen aan bamboelijnen te drogen. De in stukken gesneden casavewortels liggen langs de kant vd weg te drogen. De apen slingeren met ons mee in de bomen en we rijden over een koele weg door de jungle. De weg is "geaccidenteerd"! Dat betekent climb baby, climb! Het is een gezellige weg met af en toe een dorpje van een paar houten huisjes op palen. Omdat het een lekkere weg is en niet zo heet rijden we als een malle, lekker.
Hartstikke leuk om jullie reacties te lezen. Kapun kha.

• 15 Januari 2013 - 07:46

Edith:

Sander de b....'t kan slechter....prins bernard iets minder?!
    Genieten! Ziet er aantrekkelijk uit!Hier sneeuwt het en niet zo'n beetje ook!!

• 15 Januari 2013 - 12:29

Fred Petri:

Lieve mensen,
    Wat een Juweeltjes van uitzonderlijk mooie foto`s hebben jullie gemaakt!
    Groet,
    Freddy

• 16 Januari 2013 - 13:09

Ka En Jan:

Ha Anna en kornuiten, Wij genieten ook van je verslagen hoor. Wat een grote harige buffels hebben ze in Laos he. Die foto van Henk met een Laosiaanse is leuk, gelukkig is zij niet zo harig, en ze lijkt een voorloopster van de mensen met van die ringen om hun nek en die bitten in mond en ringen in/door hun oorlel in de lengte, tenminste, die indruk geeft ze.
    Wat zwaar om steeds over zandpaden te moeten fietsen, maar je komt wel in gebieden waar waarschijnlijk heel weinig mensen op de fiets komen. Hier worstelen de mensen op de fiets door de sneeuw.Ik vind dit nog meer bijzonder dan Vietnam en bere-interessant.Anna en Jeroen krijgen in mei een zoon, iedereen mag het weten en vandaag verhuizen ze naar A'dam. liefs en sterkte en hou vol, ook met het Laosbier, dat vooral en neem een flesje mee naar huis.vr.gr.ka