Henk is zijn zonnebril verloren - Reisverslag uit Ban Kruat, Thailand van Anna Goedemans - WaarBenJij.nu Henk is zijn zonnebril verloren - Reisverslag uit Ban Kruat, Thailand van Anna Goedemans - WaarBenJij.nu

Henk is zijn zonnebril verloren

Door: Anna Buenhombre

Blijf op de hoogte en volg Anna

18 Januari 2013 | Thailand, Ban Kruat

In de Smaragden Driehoek zijn smorgens vroeg de eetstalletjes nog niet open en voor Joost is dat een zegen want hij ontbijt graag met brood en jam bij de 7eleven of bij de Tesco. We hebben hartstikke leuke fietsdagen en het is zeker niet heet. We slapen in bungalows en klimmen 10 km naar een waterfall. We eten op het park en de kokkin vraagt of we faj laj willen eten. Het point it boekje komt eraan te pas en het blijkt dat ze fried rice bedoelt. The waterfall is niet op zijn best wel 40 meter hoog maar ook maar 40 cm breed. We zitten weer hoog en savonds en snachts is het zelfs koud en we ontbijten zelfs is een vestje. We hebben een swifferphone, elk kwartier ontvangen we een paar info berichtjes.
Vanwege het grensconflict is de Smaragden Driehoek, het drielandenpunt, Thailand, Cambodja en Laos gesloten. Als we weer thuis zijn moeten we maar ff naar Vaals. We fietsen naar een parkje waar ze een zwembad hebben, eindelijk en inderdaad een zwembad maar dan wel onder construction. Er zijn tot nu toe wei nig toeristen en ik heb nog geen kaart gezien om te versturen, sorry Tijn en Pien. Tijn is je tand er al uit? We fietsen vlak langs de grens van Cambodja. en in Thailand staan in de tuinen staan bunkertjes voor als de Cambodjanen echt narrig worden. We fietsen over duizend riviertjes langs grote rubberboomplantages en casave plantages. We klimmen wat en we dalen wat en fietsen echt leuk. We gaan slapen op een farm met een Noorse eigenaar, maar het zogenaamde goed verzorgde park is nogal verwaarloosd en we gaan er vanuit dat TOR de Noor is vertrokken naar OSLO.
We bezoeken een tempel gemaakt van bierflessen, de toren is gemaakt van Heineken flesjes. Henk maakt foto,s en de brug over het water ligt los van de tempel. Henk zijn kostbare fietsbril valt precies in gleuf tussen wal en schip, we dreggen en dreggen maar vinden niks. Henk is er ziek van en mag mijn bril lenen. De steen van oma Leen is geplaatst en de foto,s ervan zijn geweldig. Liefs allemaal.

• 18 Januari 2013 - 15:59

Agnes:

Hallo globetrotters,

Jullie maken wel weer leuke en mooie dingen mee hoor! Ome Henk verliest zo elke reis wel iets. Ik begin hem er toch van te verdenken gewoon een "stempel" achter te willen laten.
    Hier nog steeds erg winters en Ton die nog in Frankrijk aan het skien is, informeert al of er geschaatst kan worden. Nou de elfstedenkoorts begint al te kriebelen. Nu weten jullie dat ik zeer sportief ben dus .......
    Gisteren was hier op het nieuws dat je in Thailand zo goed op moet letten want dat je enorm belazerd kan worden. Ze noemden het zelfs maffia/praktijken. Ik hoop dat jullie hier op het platteland geen last van hebben. Het zal zich vooral wel in de grote en toeristisch streken afspelen. Wij blijven jullie `stalken`haha
    Nog veel plezier en geniet!!!!
    Heel veel liefs Agnes xxx

• 19 Januari 2013 - 09:11

Ka En Jan:

Ha lieve mensen, van die bril, tja, we willen allemaal zo graag dat oma Leen af en toe een teken geeft, nou klaar ben je er mee, he.Bij mij is al een grote vaas , die ik van haar gekregen had, kapot, en haar leesbril, die ik had. En de lichtjes in de keuken houden niet op met flikkeren. Ik vind het lekker om erin te geloven.
    Wat ongelooflijk dat de Hollanders zo diep in de rimboe hun sporen zo duidelijk achterlaten. Inderdaad uit en toch thuis. Ik ben benieuwd naar de Heineken toren. Laat een groot en duidelijk bericht achter overal uit Kortenhoef, dat is lachen voor later.
    Liefs en geniet van het lekkere fietsweer. vr.gr.ka

• 19 Januari 2013 - 18:36

Karin:

Lance heeft gehuild. Tja. Hij heeft wel veel fouts teweeg gebracht hoor. Weet je nog dat de Tour in Londen startte en dat Anton een stukje mee mocht fietsen met de start en zo'n mooi T-mobile pak kreeg? Datzelfde jaar of een jaar later werd de hele T-mobile ploeg gediskwalificeerd wegens doping, terwijl iedereen boter op zijn hoofd had, iedereen, de belangen waren te groot geworden allemaal. Lance huilt ja, dat soort mensen kunnen meestal alleen maar huilen omdat ze hun geld zien verdwijnen. En jullie fietsen maar braaf door Laos en Thailand en Cambodja, zonder sponsor en zonder doping, ja een lullig flesje Laos bier, en dat is misschien ook nog maar het beste ook. En dan moet je misschien nog af en toe naar de doping controle??? (haha) liefs Karin (omdat veel fietsliefhebbers jullie site bezoeken (meer dan 45000) (maar nog niet zo moedig zijn om te reageren) moest het toch even van mijn hart. Jan en ik hebben griep en liggen op de bank en ik heb de hele dag de tijd om over dit soort dingen na te denken.)
    liefs en GO in pure nature, dat doen jullie goed en dat doet Lance jullie niet na. liefs ka