Schnitzelwoche - Reisverslag uit Prasat, Thailand van Anna Goedemans - WaarBenJij.nu Schnitzelwoche - Reisverslag uit Prasat, Thailand van Anna Goedemans - WaarBenJij.nu

Schnitzelwoche

Door: Anna Buenhombre

Blijf op de hoogte en volg Anna

20 Januari 2013 | Thailand, Prasat

We fietsen over een leuke weg. door Thaise gezellige dorpjes, na ruim 70 km gaan we op zoek naar een slaapplaats en komen uit bij Som en Thomas. Het is er enig en Henk raakt een beetje over het verlies van fietsbril heen want het is "feierabend" en de Duitse Thomas serveert schnitzels en pommes frites, feest is het.
Smorgens vroeg lopen de monnikken langs de kant vd weg langs winkeltjes en huizen om eten te scoren. We rijden 90km langs landelijke wegen en komen weinig verkeer tegen. Overdag loopt de temperatuur op maar het wordt niet echt heel heet, lekker. Het is zondag en we verdwalen iets aan het begin vd route, het wordt nu wel heel landelijk en de weggetjes worden paadjes, maar wel leuk! De stemming zit er al goed in en uit de grote luidsprekerboxen schalt Thaise muziek over de rijstvelden. We rijden hierdoor ruim 100km en de route was niet opzienbarend maar echt leuk om te fietsen, ik bedoel we komen langs drie begrafenissen. Ik kijk nog devoot maar de Thai maken er een soort feestje van. Langs de kanten vd weg wordt het huisvuil verbrand, maar niet dat vd 7eleven en zeker niet als Joost is losgegaan in de 7!
We rijden wat harder dan Joost en Hettie maar zien ze bij de koffiestop en natuurlijk aan het eind vd rit tijdenx een herstelbiertje.
Nu zitten we dan eindelijk bij een zwembadje maar dan weer wel met een ontzettend slissende vervelende Brit.
Thanks. oor alle reacties, leuk! Hoop van harte dat de 11stedento ht doorgaat, wij hebben vandaag de 11 merento ht gereden en hebben het verder ookreuzeleuk. Nu ga ik proberen om "de streepjes" weg te werken bij het zwembad.
Liefs en een fijne ondag, voor de zieken beterschap.

• 20 Januari 2013 - 11:37

Roos:

.....wij hebben alvast weer een cadeau-idee voor zijn 66e verjaardag!
    We gaan zo even op visite bij het paleisje van oma leen en zullen nergens aankomen (hoop ik) zodat alles rechtop blijft staan en de lijm goed kan drogen. Ik hoop wel dat ze veel bizonkit hebben gebruikt, want dan zal ze helemaal in haar nopjes zijn!

Uit en toch thuis schnitzel met friet, maar dan aan het zwembad terwijl wij het hier eten met onze skipakken aan brrr. Het voordeel van een slissende brit is wel dat ze veel zuipen en snel verbranden dus met een beetje mazzel haakt ie af na de happy hour. (al hebben wij totaal geen medelijden met jullie hoor).

Geniet nog lekker en wij gaan ons hier opmaken om naar buiten te gaan!

• 20 Januari 2013 - 14:06

Fred Petri:

Beste Azië Renners,
    Geniet volop van jullie Rijwiel reis verhaal + foto`s.
    Wat jullie vraag betreft omtrent de te verwachte Elfstedentocht, moeten we die nog even uitstellen -
    volgens de ijsmeesters is het ijs 19 cm maar heet dan "Onbetrouwbaar te zijn" voor grote groepen rijders
    tegelijk, en op sommige plaatsen (Plassen) zijn er wakken. Gek genoeg noemt men in Friesland "20 cm dik"
    wel veilig en mag er georganiseerd GESCHAATST worden. De radio Nieuwsdienst meld voor vanavond
    Jachtsneeuw en in Loosdrecht is het momenteel Nul graden.
    Geniet lekker van de Zon, Bofkonten!!!
    groetjes Freddy

• 21 Januari 2013 - 13:46

Pieter En Joke:

Dag Genieters,

Als het zo lekker fietsweer is trap je snel een paar kilometer weg. Leuk hoor.
    Schaatsen in Kortenhoef en Ankeveen is nog onbetrouwbaar. De ijsmeester van Ankeveen David Pos is tijdens een radio verslag door het IJs gezakt en dat wist in een paar uur heel nederland. Lachen dus.
    Pieter gaat morgen naar Boot Dusseldorf om nieuwe handel te kopen, ha ha. We hopen dat ze er komen i.v.m. het weer. De treinen rijden ongeregeld. We wachten af. Verder hebben we hier alles onder controle.
    We volgen jullie verslagen, en leuk dat jullie weer zo genieten. Houden zo.
    Groetjes Pieter en Joke

• 21 Januari 2013 - 22:16

Marian Kosterink:

Ja Oma Leen ligt te schitteren onder haar monumentje en geniet van jullie verhalen daar boven. Wij ook
    Allemaal de groeten en veel fiets plezier marian en koos

• 22 Januari 2013 - 12:22

Ka En Jan:

Duizenden kleine riviertjes, komt de Mekong nu al een beetje in zicht of blijven jullie aan de Thaise kant?, wel zo veilig lijkt me? En zijn er mooie foto's te maken van de om eten bedelende monniken? Ik kan me moeilijk een voorstelling maken van gezellige Thaise dorpjes en 3 begrafenissen die een feestje zijn, maar het lijkt me heel bijzonder in indrukwekkend. Hier is en blijft het koud met veel sneeuw en veel mensen hebben weinig zin om naar buiten te gaan, dus dat staat wel heel erg in contrast met waar jullie nu zijn en wat jullie nu meemaken, daar, waar iedereen het liefst wél lekker buiten is.brrr, vanuit Nederland en geniet ervan. vr.gr.ka