We arrived in Bangkok - Reisverslag uit Naarden, Nederland van Anna Goedemans - WaarBenJij.nu We arrived in Bangkok - Reisverslag uit Naarden, Nederland van Anna Goedemans - WaarBenJij.nu

We arrived in Bangkok

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Anna

22 Januari 2010 | Nederland, Naarden

Sabadika allemaal,
Na 1,5 uur vertraging en weingi slapen aangekomen op internationale vliegveld van ben je Bangkok. We vroegen de chauffeur die ons naar hotel bracht hoe het met de king was, Tahi zijn dol op de king! Het gaat beter met hem, hij verblijft op dit moment in Chiang Mai en fietst elke dag 4 of 5 km. Da,s mooi en hij bedankte ons omdat wij naar 'zijn koning' vroegen. Long live the king!! Ome Henk en ik hebben 1e nacht heel slecht geslapen, H had de kluis voor de laatste keer gebruikt en een foute code ingetoetst, dus snachts om 12.30 uur hebben we nog iemand erbij gehaald, nadat we steeds 15 minuten moesten wachten als we weer een paart codes hadden geprobeerd. De volgende dag hebben we een fietstour door Bangkok geregeld. Wij fietsten mee, nog 2 paar homofiele Nederlanders en Pak Soi (makkelijk te onthouden naam heeft die jongen) de gids. Achteraan fietste Mini ook een gids. Peter de Nederlandse Amerikaan reed de plomp in! We fietsten namelijk op een soort van betonnen fietspad van 1,5 mtr breed maar wel 1 mtr boven water. Als een magneet trok hij met zijn fiets steeds richting rand en als comedy capers viel hij met fiets en al (rijdend) de plomp in waarin onbeperkt waterplanten groeien (Je kunt ze ook kopen szomers bij de Intratuin, voor 2,75 per plukje). Bij een tempel aangekomen gingen we meervallen voeren, altijd leuk. Maar een hond vond het ook zo'n spektakel dat hij de rivier in sprong en er niet meer zelfstandig uit kon komen. Aan zijn nekvel hebben wij hem eruit getrokken en meteen ging ie weer wild blaffend aan de kant naar de vissen loeren (wel eerst ff uitgeschud). We gingen met fietsen en al smorgens met de trein 40 km buiten Bangkok om daar te beginnen met fietsen. Om 8.10 vetrok de trein en om 8.000 sharp wordt het volkslied gespeeld. Alle Thai houden op met werken gaan rechtop staan er volgen drie gong geluiden en dan wordt het volkslied gespeeld via luidsprekers op het station. Daarna gaan ze weer aan de slag, bizar. In de tempel kun je ook ronde bakjes met daarin stokjes met een nummer erop pakken, op je knieen ga je dan net zolang rammelen met de stokjes zodat er eentje uitvalt. In vakjes liggen dan briefjes met nummers en een beschrijving wat of dat nummer voor je brengt in de toekomst. Ome Henk rammelde er maar zo 5 stokjes uit en het heeft even geduurd voordat hij met behulp van de briefjes een nummer wat hem beviel had uitgekozen, zo kan het natuurlijk ook. Morgen gaan we dan echt fietsen van Peth Buri naar Cha-am. We worden morgenochtend om 8.00 uur opgehaald en dan buiten Bangkok naar Peth Buri gebracht, omdat Bangkok uitfietsen via de highway echt onmogelijk is. Vandaag hebbeb we gesight seed. De amulettenmarket, Royal palace, wat Poh en Henk en ik hebben op de plek waar we vorig jaar Johnno hebben uitgestrooid een bloemenoffer in de chao praya river gegooid. De fietsen zijn vanmorgen in elkkaar gezet dus let's gogo!
Hier geen mogelijkheid om foto's te uploaden, dat komt volgende keer.

• 22 Januari 2010 - 12:55

Nanette:

Tof hoor!

Fijn dat jullie goed zijn aangekomen. Roos heeft oma gebeld, dus dat zit weer snor.
    Veel plezier daar,

Nanette

• 22 Januari 2010 - 13:22

Ton Schouten:

Lieve Anna en kornuiten,
    Bedankt voor het leuke reisverslag. Ik verheug me al weer op de verhalen die de komende twee maanden komen gaan. Anneke, volgens mij heb je je roeping gemist, alhoewel je voor het verzorgen en opvoeden van ome Henk ook natuurlijk voor een heiligverklaring in aanmerking komt. Veel plezier met de komende reis en doe voorzichtig allemaal.

Groeten Ton Schouten

• 22 Januari 2010 - 14:15

Karin En Jan:

Wat leuk en spannend allemaal. Ik ben benieuw welke voedingsmiddelennamen je naast Pak Soi nog meer tegen komt.
    groeten KArin en toi, toi, toi.

• 22 Januari 2010 - 18:42

Bert En Willy:

Fijn dat jullie goed zijn aangekomen. Leuk ook om jullie belevenissen te lezen. Zo leren wij ook iets over de gebruiken van het land die wij niet kennen. Zijn benieuwd naar de foto's. Goede reis.

• 23 Januari 2010 - 08:12

Joost En Het:

Helemaal leuk en zo herkenbaar voor ons.
    Leven helemaal mee. Hopelijk snel weer bericht!!
    Joost en Het

• 23 Januari 2010 - 08:12

Joost En Het:

Helemaal leuk en zo herkenbaar voor ons.
    Leven helemaal mee. Hopelijk snel weer bericht!!
    Joost en Het

• 23 Januari 2010 - 09:06

Joyce:

Klinkt allemaal goed. Veel plezier.

• 23 Januari 2010 - 09:53

Lien Petri:

Wat een ruim verslag, ik geniet ervan!!En wat Henk betreft die het water koos, ben ik niet de enigste die in plaats van rechtsaf, rechtdoor de
    Loosdrechtseplassen in fietste....Hulde Henk.
    Succes allemaal.

• 23 Januari 2010 - 10:04

Fred Petri:

Volop genoten van het eerste grote verslag, daar kan geen "Kuifje in Afrika"
    tegenop! Natuurlijk heb ik er wel een kaartje (map) bij geprint om exact te
    zien waar jullie zich bevinden, ook voor mijn
    Moeder (Lien) zo kunnen we ons nog beter in leven.
    Hier in Loosdrecht is het
    grauw en waterkoud, dus geniet er maar lekker van!
    Toi-toi.

• 23 Januari 2010 - 17:03

Mandy En De Rest:

Veel plezier met fietsen. Doe voorzichtig

• 23 Januari 2010 - 19:11

Jos Kamer:

Veel plezier jongens en meisjes. Geniet er van.

• 23 Januari 2010 - 22:02

Astrid:

ik heb alles voorgelezen aan pluk en sjakie maar ze hadden meer interesse in de noepies groetjes van As en de katten

• 24 Januari 2010 - 10:46

Peter:

Het klinkt helemaal top! Geniet ervan. Groeten Peter, Theresa en Julia.

• 24 Januari 2010 - 13:20

Pieter En Joke Hogen:

Hallo daar,
    Gelukkig weer veilig met beide benen en fietsen op de grond.Na al een klein avontuur met de kluis gaat het echte werk nu beginnen. We wensen jullie nog maals een fijne tijd daar
    Groet
    Ons

• 24 Januari 2010 - 15:44

Oma Leen:

Lieve Anna,Henk en vrienden.
    Fijn dat jullie het zo leuk hebben.
    Rosanne belde mij dat jullie goed aangekomen zijn.Ik krijg iedere keer een comp. uitdraai van Marian.Ik hoop dat het heel erg goed gaat.
    Aardappel probleem!!Waar zijn de aardappels.
    ik wilde de aardappels pakken die we bij de super gehaald hebben. Maar ik kan ze in het hele huis niet vinden.Ik heb al weer andere gehaald met flory. Nou wil ik je via Bangkok vragen of je weet waar je ze neer gelegd heb.Met mij gaat het goed. Ik zit nu bij Marian en Koos.Ontvang veel hartelijke groeten en het ga je goed
    Oma leen

• 24 Januari 2010 - 20:16

Laurette:

uuhh...tja hoe moet ik dit nou weer gaan uitleggen,we hebben van t weekend carnaval gehad en bleven bij jullie thuis slapen,en tja ach jullie kennen het wel,even eitje eten na t feestje..
    Lang verhaal kort,jullie huis zat propvol,met de prins en zijn raadsheren,bijna alle dansmariekes,met vriendjes,en hier en daar nog wat oom s en tantes,en nog vele,die ik nog nooit had gezien....maar lang verhaal kort te maken...zijn jullie goed verzekerd??

• 25 Januari 2010 - 08:44

Eric Daams:

Hallo reizigers,
    Wat leuk dat wij d.m.v. jullie verslag eigenlijk met jullie mee kunnen reizen. Wij blijven jullie volgen.

Groeten Eric en Ida

• 25 Januari 2010 - 12:28

Gerard:

Beste fietsers, wij vinden het leuk jullie te kunnen volgen. We willen de verslagen ook in het Startschot opnemen, zodat ook de leden die de site niet volgen toch een indruk hebben van jullie fietstocht. Het eerste verslag wordt al in februari gepubliceerd.
    Groeten namens alle Adelaar leden.