Annie jarig - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Anna Goedemans - WaarBenJij.nu Annie jarig - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Anna Goedemans - WaarBenJij.nu

Annie jarig

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Anna

10 Februari 2010 | Thailand, Bangkok

Krabi werd getikt op een computer waarop we eigenlijk alleen maar een uur hebben zitten wachten tot er iets geopend werd. Eindelijk een verslag geschreven en toen werden we er weer uit gegooid!
Maar we vertrekken vanuit Wassana op weg naa Khan Buri Phang Nai en dan naar Puket. Van Puket naar Krabi en via Thom Klong (of zoiets u op Koh Lanta. Die morgen werd Wim onder de koeienstront gereden door een auto. Kregen we onderweg van Boudewijn (waar we geslapen hadden en die boodschappen ging doen in Kaper waar wij weer langskwamen) vlaggetjes voor onze fiets. Ome Henk is naar de kapper geweest, maar dan weer niet in Kaper maar In Bang noi. Eerst gaar INgrid in de warmte ope fiets met 41 raden en bijna 100 km op de teller helemaal naar de knoppen. Om ee uur of vier in de bungalows en voor zevenen komt zij er niet meer uit, mist zelfs het zwembad. De volgende dag ontploft Annie op een klim van bijna 2 km. D'r rug laat het afweten en ze gaat stuk maar moet dan nog bijna 50 km fietsen. Op het llerlaatst als we de weg vragen bij een meubelboulevard gaat ze zitten en weigert de laatste 4 km verder te fietsen. De rest fietst vast naar hotel. Annie krijgt jusd'orange van de verkopers en ziet de heuvel die nog genomen moet worden bij 43 graden voor zich liggen. Als ze aroy roept tegen de verkopers gaan die lachen en moedigen Annie aan. Uiteindelijk toch gered maar zeker drie uur in coma op bed gelegen. De volgende dag gaan we naar het " de naam is Bond, James Bond eiland en hebben een lekere rustdag in een bootje. We fietsen door de jungle, langs lange tafels die langs de kant van de weg staan met daarop blauwe zeildoeken gespannen en daarop weer een miljoen sardientjes. Onderweg zien we ook Tsunamivluchtroute borden. Boudewijn vertelt dat alle Thaipeople geld hebben gekregen voor wederopbouw maar de farang(s) niet blanken). Volgens Wim is een gloedneuwe speedboat die we onderweg zien ook aangeschaft met "555" geld. Henk en Anie fietsen regelmatig met de speciale shirts die Roos voor ons gemaakt heeft; voorop een fietser en achter op Bangkok-Singapore, alles natuurlijk in glitter!!! Het regent savonds en de volgende ochtend gaan we heel vroeg weer op pad, het is aanmerkelijk koeler en fietsen een mooie route. De toiletten zijn hier erg "basic". Een gat in de grond met daarnaast een mandibak en in het beste geval een slang met een spuit om het geheel schoon te spuiten. Henk probeert dat ook maar spuit tot 2 keer toe zijn "krokedillen leren schoenen" vol. In Phuket hebben we super fantastisch gesnorkeld echt een aquarium, just like the good old Bonaire days. 6 Februari gaan we op weg naar Krabi met de ferry. We stoppen bij een hotel en vallen met de neus in ee fantastische nightmarket, erg local en erg lekker eten en optredens en stalletjes en.... De volgende dag gaan we kajakken (Wim en Ingrid en Henk en Annie zijn de enigen van de 20 personen die de hele route kajakken, de rest ia het niet gewend) maar wij hebben het wijde blik in onze armen zitten. Daarna natuurlijk een olifantsafari. "Zilverbeer" zoals Wim inmiddels door Ingrid wordt genoemd gaat savonds weer los op de markt. Als we weer gaan fietsen merkt Henk op dat het zweet over zijn Singha (bier) opslag loopt en hij fietst met zijn nieuwe sokjes! Zilverbeer heeft een nieuw T-shirt!!!
We missen inmiddels allemaal de kinderen en kleinkinderen (Tijnie!) (Dave en Fabienne en Max en Lesley en de kinderen van Laurette del Mar (volgens ome Henk en Natasja, ik weet ff de namen niet sorry) Doe ook vooral de hartelijke groeten aan moeder Jo en Lena en heel veel liefs van Wim, Ingrid, Henk en Annie!!

• 10 Februari 2010 - 09:44

Laurette:

Onder de poep vaders??
    hahhaha Bah!!

Ik ben steeds zeer blij met weer een bericht van jullie,zo heb ik het gevoel dat jullie er nog een beetje zijn..

Hoop dat de warmte niet de overhand gaat nemen,en dat jullie nog wel kunnen genieten.

Nou hier staat het carnaval voor de deur,en vanochtend ook weer een dikke laag sneeuw...Dus wederom voor de verandering weer glibberig naar t werk.

Nou ik zal aan jullie denken met de carnavalsdagen...volgend jaar maar lekker met carnaval thuisblijven hoor...ik mis me jus d orange ma!!!

Nee hoor...alleen jullie een "klein" beetje..

Dikke kus en geniet er nog van he wereldreizigers!!!

• 10 Februari 2010 - 09:52

Hugo En Desirée:

Hé Annabella,

Van harte gefeliciteerd en nog vele jaren erbij! Veel fiets plezier...

gr uit Weesp

• 10 Februari 2010 - 10:14

Laurette Del Mar:

en van harte gefeliciteerd...!!

en ps...de meiden heten naomi en kim

en ik er een ome henk bij,en 0me henk een del a marretje...

• 10 Februari 2010 - 11:14

Joke&Pieter:

Hallo fietsers,
    Het ''kriebelt''wel hoor als we jullie fantastische reisverslagen lezen.
    En dan te bedenken dat jullie nog niet eens op de helft zitten, dus dat beloofd nog wat!
    Annie!,van harte met je ''47e'' verjaardag en nu ook op naar de ''50!''

Groeten van,
    Joke&Pieter

• 10 Februari 2010 - 11:14

Fred Petri:

Petje af (bij deze -6 C.) voor wat jullie tot nog toe presteren. Zelf heb ik
    al moeite om me met de trein van Franeker naar Hilversum te laten vervoeren, dus denk ik vaak
    aan jullie route op de fiets, bij die hitte.....Wat een KANJERS!!
    Voor Anneke een dubbele
    Profisiat, van Harte Gefeliciteerd met je
    Verjaardag!!Henk je kacheltje draait dubbele
    uren, bedankt Vriend!
    Groetjes aan jullie allen.

• 10 Februari 2010 - 15:04

Ton En Agnes:

Hallo globetrotters,

Annie van harte gefeliciteerd en nog heeeeeel veeeeeel jaren!!
    Wat een geweldige trip zijn jullie toch aan het maken. Wij ploeteren opnieuw door de sneeuw en kijken verlekkerd naar jullie foto's.
    Nog veel plezier en geniet er lekker van .

• 10 Februari 2010 - 18:08

Karin Van Der Werf:

Ha Anneke en Henk en de anderen,
    wat een avontuur zeg, maar het klinkt wel gezellig.
    Ja, van die kleinkinderen, dat snap ik helemaal. Tijntje zal jullie ook wel missen.
    alles komt goed, met de tijd.
    groeten KArin

• 10 Februari 2010 - 20:09

Astrid:

Tijntje kwam gezellig buurten maar in plaats van omaaj en opaaj deed ik de deur open, je zag hem denken hoe kan dit, maar gelukkig waren we al snel weer vrienden, wat is het een heerlijk mannetje, ik heb hem de dvd van bumba geleend alleen met het doosje met de plaatjes erop is hij al een paar uur zoet geweest, ik begrijp heel goed dat jullie hem missen hoor

• 14 Februari 2010 - 15:45

Paul Muriel + Kids:

Hallo buren,
    Wat maken jullie een geweldige reis! Aan de foto's te zien, zien en beleven jullie heel veel. Hier missen jullie niets... tenminste als je sneeuw, ijs en kou bedoelt ;-). Er is een nieuwe bar geopend tegenover ons, zijn jullie daar van op de hoogte :-)? Erg gezellig.

Groetjes en geniet ervan, Paul, Muriel Bram & Thijs