Wimmie niet zo lekker - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Anna Goedemans - WaarBenJij.nu Wimmie niet zo lekker - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Anna Goedemans - WaarBenJij.nu

Wimmie niet zo lekker

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Anna

12 Februari 2010 | Thailand, Bangkok

We zijn weg van Koh Lanta en nu op Pakmeng beach vlakbij Trang (ongeveer 60km).
Op Ann8ie d'r verjaardag savonds lekker op het strand gegeten; Annie trakteert! Ze kiest zelf een grote red snapper met sweet and sour sauce uit, haar lievelingsmaal in Azie. Wim wil leuk doen en vraagt aan de kok om op de "grote snapper" de kaarsjes met happy birthdau te doen, dat wil ie wel voor een Heinenken bier doen. Wim neemt ook een vissie en Ome Henk neemt tiger prawns en Ingrid Duck met sauce. Maar w3at gebeurt er, Annie krijgt een klein ku met dt vissie (flee fol youl biltday!) en Wim de grote snapper met alle kaarsjes en erger nog hij eet alles op t/m de kop vd vis.
We laten een ballon op (zo een met vuur) en Annie doet een wens. Ome Henk koopt een lasertje op het strand en schijn er hoog in de lucht mee op de ballon en heeft ook nog versvhillende effecten. Natuurlijk wil Wim er ook een; allebei uren zoet. We slapen in een geschakelde bubngalow met tussendeur, drie keer kloppen betekent: we are ready!
Roos laat weten geschokt te zijn, ze verwqacht elke dag de DHL in de straat met door Ome Henk aangekochte goederen, maar hij heeft nog niets gekocht (behalve dan 2 kniebroeken die ook alweer weggegeven zijn, te zwaar, en 2 zwembroeken, een voor net en een om echt te zwemmen, mar dat terzijde. Zilverbeer zit goed in zijn vel, alhoewel hij wel behoorlijk aan 't vervellen is "zilverbeer verbrandt niet! wel dus, totdat hij besluit overdag en savonds de schaaltjes met sauzen al dan niet mai pet of pet (not spicy and spicy)leeg te lepelen en is zelf nu ook helemaal leeg. Nu ligt hij in een hangmatje voor z'n bungalow --> diarree!!
Op Koh Lanta zitten op het bungalowpark veel Scandinaviers, vanauit een reisorganisatie. Zij zitten daar minstens een week en smorgens bij het ontbijt heerst er een lichte paniekstemming. Wie scoort er die dag een bedje onder de bomen, wie is er vroeg genoeg opgestaan en heeft de handoeken al op het juiste bedje gelegd, sommigen leggen savonds laat al handdoeken neer. Dat hebben wij in de gaten en savonds voordat we naar bed gaan halen we van alle gereserveerde bedjes de handdoeken en kleedjes af en gooien ze op een hoop onder een boom. De volgende ochtend is heel Scandinavie in paniek, iedereen loopt vol vertrouwen naar "zijn plekje" maar dan........ Wij vermaken ons prima!!
Nu dus in Patmeng beach en morgen naar Trang (als Wim het trekt tenminste) Voor alle carnavalvierders (Tijn is Bumba) heel heel veel plezier en groet aan de oma's en heel veel liefs van on s allen.
Soms hijgen er al anderen in mijn nek om te internetten en tik ik zo vlug dat er slordigheidsfoutjes insluipen, maar dat is wel al opgemerkt denk ik.
Zilverbeer, Ingrid, Ome Henk en Annie

• 12 Februari 2010 - 16:05

Bert En Willy:

Het is iedere keer weer leuk om jullie reisverslag te lezen.
    Laat Wim nu maar oppassen met zijn "nieuwe" huidje. Veel sterkte allemaal bij het vervolgen van jullie reis. Wij kijken al weer uit naar het volgende verslag.

• 13 Februari 2010 - 09:07

Marian K.:

Leuk dat alles naar zinnetje gaat. wees blij dat je in de bloed hitte kan fietsen. Hier is nog steeds rond de nul en sneeuw. Dus niet lekker om te fietsen.Maar als ik een ritje over kan nemen ik kom zo .Hee he een goeie rieis met z`n allen