Chinees nieuwjaar - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Anna Goedemans - WaarBenJij.nu Chinees nieuwjaar - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Anna Goedemans - WaarBenJij.nu

Chinees nieuwjaar

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Anna

17 Februari 2010 | Maleisië, Kuala Lumpur

Salamat pagi allemaal en bedankt voor jullie reacties we lezen ze graag, fanatastisch!
We zitten nu dus op Langkawi.Maar we waren dus een paardagen geleden nog in Pakmeng beach Thailand. Leuke bungalows waar ze dan wel weer een eigen muggenkwekerij hadden. Heel apart is ook (Ton Schouten jou zal het niet vreemd overkomen) dat henk zijn bulten van de sandflies weer op komen zetten, we pakken ze nu 3 keer per dag aan met corticosteroiden en het gaat weer beter. Henk en Wim gingen hier naar een eiland snorkelen. Ze snorkelden en snorkelden en hebben nu nog rode knieeen van over de grond schuren, het bleef km lang zeer ondiep. Het was de moeite waard, ze hebben prachtige dingen gezien. 13 Februari zijn we in Trang als we er naar toe fietsen roept ome henk dat zijn benen net zo janken als zijn ketting nou dan weet je het wel. We gaan ook naar een hot spring, Ingrid komet er oververhot uit en heeft een kwartier tegen de wand gehangen om weer bij te komen, het zijn dan ook wel weer echte hot, hot springs. We (ome henk en Annie) hebben trouwens een prijs gewonnen, met dank aan Nanette, van Laurette del Mar. 27 Maart staat ze op Schiphol met een warme rookwordt in vieren met mosterd als bonus!
Chinees oud jaar begint 'smiddags met veel gekanl in de straten van Trang en er worden grote podiums opgebouwd. 80 Stellen trouwen onderwater en slapen in htzelfde hotel als wij. Savonds is het druk in de straten, we eten lekker, kijken naar de optredens en mogen met de Lord Mayor van Trang op de foto, het is het jaar van de tijger!!! Onderweg zagen we al veel stieren, 1 per auto, op auto;s vervoerd worden en we komen langs stierengevechten, maar dat gaat hier met 2 stieren onderling. We fietsen ook weer langs rubberplantages, alles is hier van rubber, de schommels waar kindertjes op schommelen de bankjes de tafeltjes en zelfs de prullenbakken alles is van (l)rubbe(l)r. Smorgens zijn de honden nog fit als het koel is en de "dazzer" moet regelmatig ingezet worden en helpt ook, fantastisch. We komen in een klein dorpje en slapen daar bij reuze aardige mensen (ten bungalows) De mevrouw van de bungalows kkokt wat voor ons en geeft mandarijntjes enbananen en knikt veel en nederig naar ons. Wij knikken met licht voorover gebogen schouders weer naar haar, zij knikt weer terug en na een minuut of vijf over en weer knikken roepen we maar proost en houdt het op.
We fietsen langs termietenheuvels en kapok bomen. Inmiddels beginnen we ome Henk, als hij op zijn fiets zit tenminste, een beetje te mijden. In zijn buurt stinkt het behoorlijk en het wordt erger. Wat blijkt: hij heeft een prachtige schelp op Koh Lanta opgedoken en wil daar voor zijn Annie inNederland een mooie ring van maken, maar er zat nog een bewoner in die inmiddels naar de hemel is en dus begint te ruiken.
Ome Henk zijn wiel is nog steeds heel, alle spaken zitten er nog in, maar nu is zijn zadel weer gebroken. hIJ GAAT ER MEE NAAR DE SMIT (ACHTEROP DE BROMMER VD EIGENAAR VAN DE HUISJES) en daar wordt er in de holle buis van het zadel een inbus sleutel gelast, en dat gaat nog steeds goed. Voor de zekerheid heeft hij een soort van dameszadel (toch weer 2 euro)gekocht voor stel. Door het lassen en repareren van het zadel zit het wel ietsje anders en anaaltechnisch is dat niet prettig. Nu dus op Langkawi, dan met de boot naar penang en dan verder naar Kota Baruh, eerst grote garnalen eten1 Hartelijke groet van de oma, opa en omaaij en opaaij aan kinderen en kleinkinderen en iedereen en aan Jo en Lena en heel veel liefs, salamat tinggal

• 17 Februari 2010 - 06:39

Edith:

Het is echt leuk jullie bericht(jes) te lezen,het is hier nog steeds erg koud!Mischien helpt het als Henk veel knoflook eet,dat vinden mugjes enzo niet lekker!(anneke ook niet denk ik)maar waarschijnlijk eten jullie al genoeg knoflook daar!groetjes voor allemaal!!

• 17 Februari 2010 - 10:22

Joyce, Max En Lesley:

Zo wat zijn jullie vies maar dan ook echt smerig bruin! Wassen jullie jullie wel?? Max is volgens mij weer een beetje aan het opknappen hij was nog wel aan het kokhalzen maar het komt er niet meer uit! Leuke foto's weer en een leuk verhaal!

O,ja Lesley zegt nu dus alleen maar oma.. We proberen het te filmen maar dan houdt hij in eens op!! Hij noemt zijn knuffeltje tegenwoordig Pim hoe hij daar bij is gekomen geen idee...

Nog 38 daagjes!!

• 17 Februari 2010 - 12:41

Joyce:

We hebben de kaart ontvangen!

• 17 Februari 2010 - 17:22

Karin Van Der Werf:

Beste mensen,
    Nou het klinkt allemaal wel fantastisch hoor, alsof jullie even bij een tropisch Muiderberg verbleven. En wat heer lijk om je te wentelen in de warmte, lieve vriendelijke mensen en grote garnalen. Nou nog een elektrische fiets (tenminste, dat zou goed voor mij zijn). Zet 'm op he. Zijn jullie al in Maleidië? Ik heb de namen van de plaatsen niet zo in mijn hoofd.
    groeten Karin

• 18 Februari 2010 - 17:15

Maarten Cleyndert:

Dapper zo'n tocht!! Ben toch ook een beetje jaloers op het snorkelen en lekker eten. Ik blijf jullier volgen
    Veel plezier
    Maarten

• 18 Februari 2010 - 18:59

Mandy:

Hoi Luitjes
    Leuke foto s hebben jullie geplaatst. Hebben jullie nog leuke dingen op de markt gekocht? Bedankt voor de kaart hebben deze ontvangen. Dave heeft de carnavalsbeker laten zien op school en hij zag zelf de foto staan in de Naarder Koerier. Het is hier erg druk en alles gaat kapot. De auto twee wc s en heb in de waskom van het badkamermeubel wat laten vallen. De waskom is kapot. Toon heeft kozijnen eb schuifpui besteld voor ons huis. Proberen elke keer wat te doen. Voor de rest weinig nieuws. Hoop dat jullie in het tweede land Maleisie terecht gekomen zijn. Groetjes van ons

• 19 Februari 2010 - 14:43

Leon En Chantal:

Geweldig leuk dit verslag. Wij zijn ook op Langkawi geweest hebben daar onwijs genoten van het strand, zee en het eten, want dat is er heerlijk (maar dat weten jullie al zo te lezen in het verslag). Abe en Hetty zijn net vertrokken naar Val Thorens en wim, je broers zijn vanochtend om 5 uur naar hun wintersport adres gegaan. Wij gaan zo naar Oma Annie want die is vandaag 88 jaar geworden.
    Nog veel plezier en tot ziens
    Liefs Leon, Chantal, Suus en Jack

• 19 Februari 2010 - 18:40

Nico & José:

Alles goed daar? Zijn hier net bijgekomen van de carnaval. Optocht was ondanks dat we geen prijs gewonnen hebben weer top! Den Bosch zonder jou was ook vreselijk lachen. Hoop zondag na ongeveer een week of 5 weer eens te gaan fietsen. Eindelijk een beetje sneeuw en ijsvrij hier. Geniet er nog van en tot over 36 dagen! Groeten van Larissa en Stefan.

• 20 Februari 2010 - 16:28

Roos En Mannen:

Opaaaaaaaaaaaaaaj we hebben je nodig!! Langzamerhand stort het hier in! Tijn heeft aan het traphekje gehangen, waardoor zijn kamer nu 1 meter groter is, maar de trap nu een groot gevaar is! Daarnaast heeft hij ook de woonkamer muur voorzien van een kleur, paars wel te verstaan en dan net niet zo netjes als opaaj het zou doen!

"Af en toe de bus gebruiken hoor, blijft ie het doen..."zegt Henkie. Dus wat doen wij als brave kinderen; precies de bus gebruiken. Daar knapt ie alleen niet echt van op. Elke keer als John de bus gebruikt belanden wij in de garage. Ik kan je zeggen de bus is weer als nieuw, want alle onderdelen zijn inmiddels vervangen! Misschien toch beter als je het stukkie vanaf schiphol toch ook maar effe naar huis fietst, want wij nemen geen risico meer met de bus!

Nu ook nog het kabinet gevallen dus alles stort hier in elkaar zo zonder jullie!

Geniet dus daar nog maar effe van de rust, want als je thuiskomt moet je aan de bak!!

p.s. Henkie's day heeft tijdens de carnaval hele serieuze vormen aangenomen dus mijn advies is goed rusten, veel oefenen met drinken en je spieren soepel houden!!

• 21 Februari 2010 - 10:33

Ietje:

Zo te lezen maken jullie van alles mee.
    Hier nog steeds koud en zelfs weer een beetje sneeuw.
    Dus geniet maar van de hitte.
    Kim en Kirsten zijn ook op Langkawi en Penang geweest. Zij kennen ook de omgeving wel.
    Eline van de week 4 jaar geworden en gaat ook naar de basisschool.
    Keuken van de week geplaatst alles gelukkig goed gegaan. De rest horen jullie nog wel.
    Ook groetjes van Kirsten van Neverlak.
    Liefs Ietje

• 21 Februari 2010 - 14:08

Ger En Jorien:

Leuk weer een reis verslag te lezen jullie vermaken prima en we zijn erg jaloers hier alles goed ,gisteren deden we de gordijnen open en weer sneeuw we zijn het goed zat Gr.Ger en Jorien

• 21 Februari 2010 - 16:13

Cor:

ik ben niet jaloers hoor maar wat zijn jijllie smerig bruin (lol) geniet er van

• 21 Februari 2010 - 16:33

José En Eddy:

Wij genieten ook van jullie reisverslagen. Er valt niet zo veel meer te melden als wat zijn jullie bruin en wat is het koud hier en wat een leuke foto's maar dat schrijft bijna iedereen al. Wij willen alleen nog even laten weten dat wij jullie niet vergeten hoor!!! Groetjes en blijf genieten. Selamat jalan!

• 22 Februari 2010 - 01:08

Laurette:

he malle fietsers!!
    Hoe gaat het daar?
    En met de gewonde? enne vaders..zullen we je na de vakantie in een rood bakpakje hijsen en een rode drijver op je rug doen...Heb je ook mond op mond gedaan?......
    T was zeker net een zeemeermin in de onstuimige branding??
    Hier alles goed,het is midden in de nacht...maar we hebben weer goud!! het is de moeite waard geweest om twee nachten achter de tv te zitten..1500 meter dames en heren is voor ons.
    Oh en mam...lesley noemt mij tegenwoordig maar oma..heb je rolletje over genomen..
    Hier is het wederom weer eens sneeuwig..word er op ze hollands gezegd nu wel een beetje schijt ziek van..
    Namens de meiden bedankt voor het kaartje..ze kijken steeds elke week reikhalzend uit naar de vrijdag om hun aftel-weken snoepjes open te maken..
    En ome Henk...de worst zal klaar staan hoor!!!

Nou succes met de reis verder,zag dat het weer wat minder warm is geworden,even wat prettiger...

Oh en vaders....die zelfbruiner die je had meegenomen werkt goed he!!

Dikke kus

• 04 Maart 2010 - 15:56

Annette & Emile:

Ik mis in jullie verslag dat jullie 2 hele leuke mensen zijn tegengekomen bij Underwater World :-)
    Wat gaaf om te lezen hoe het jullie afgaat..petje af hoor!!