We rijden weer links - Reisverslag uit Don Không, Laos van Anna Goedemans - WaarBenJij.nu We rijden weer links - Reisverslag uit Don Không, Laos van Anna Goedemans - WaarBenJij.nu

We rijden weer links

Door: Anna Buenhombre

Blijf op de hoogte en volg Anna

15 Januari 2013 | Laos, Don Không

We fietsen het eiland Khong in de rondte en gaan met een bootje naar de andere eilanden in de Mekong. Hetty en ik bestellen een biertje without the men en de meisjes komen eerst maar eens met 2 cola want ze kunnen het geloven. Als we dan toch echt voor het bier gaan liggen ze eerst een mi uut of vijf onder een tafel vh lachen, echt humor hebben ze. Om een uur of vijf smiddags op Don Khong zit de stemming er al lekker in, in de lokale kroeg. De muziek schalt over de rijstvelden en grote flessen Lao bier staan op de tafels, net weekend zet al vroeg in.
Vandaag fietsen we 15km maar dan wel op een Aziatisch fietsje met onze oren tussen onze knieeen. Op een ander eiland DON Det waar nog een stuk spoorlijn uit de Franse koloniale tijd ligt en we spotten dolfijnen. Gelukkig zijn we met Tijn en Pien laatst naar het dolfinarium geweest. Als ik de voetbal en de ring van de foto fotoshop hebben wij denk ik de prachtigste foto van iedereen. Henk zijn nieuwe fototoestel hangt de hele dag aan zijn stuur en heeft ongekende mogelijkheden en geen geheimen meer voor hem. Hij gaat helemaal los met het toestel.
We fietsen weer verder en de vrouwen doen de was aan de oever vd Mekong naast de herkouwende buffels, sommige met kalf. De vissers gooien hun netten uit, de vangst is vandaag goed want ons wordt verteld dat ze in Cambodja "de schuiven" hebben open gezet.

• 15 Januari 2013 - 12:17

Fred Petri:

Lieve Beste Anna,
    Wederom genoten van je beeldend schrijven, vraag me echter af waarom jullie op een Aziatisch fietsje
    rijden (eiland Khong) en zou Henk met zijn nieuwe camera een lokale kroeg vast kunnen leggen...ben reuze
    benieuwd hoe zoiets eruit ziet......Vannacht heeft het hier gesneeuwd en ziet het er sprookjesachtig uit,
    de NS heeft minder treinen laten rijden vanwege vast gevroren wissels maar ook op de weg was het een
    complete Hollandse chaos, ik kijk uit het raam naar het pindakokertje waar koolmeesjes en roodborstjes zich te goed doen, ben met mijn gedachten weggedroomd naar jullie - in dat verre land aan de andere kant van onze planeet. Wens jullie 4 een goede voortzetting van de reis. Good Luck!
    Freddy