Leeeeeeeeeeeeeek! - Reisverslag uit Uttaradit, Thailand van Anna Goedemans - WaarBenJij.nu Leeeeeeeeeeeeeek! - Reisverslag uit Uttaradit, Thailand van Anna Goedemans - WaarBenJij.nu

Leeeeeeeeeeeeeek!

Door: Anna Buenhombre

Blijf op de hoogte en volg Anna

09 Februari 2014 | Thailand, Uttaradit

En dan ineens een lekke band! Henk fietst een eindje voor me en hoe ik ook brul hij hoort me niet. Ik weet dat hij pas bovenop de klim die eraan zit te komen zal stoppen om achterom te kijken en hij dus weer naar beneden zal moeten. Ik heb geen pomje meer die net zoals de multi tool van Henk is gestolen in Laos in een onbewaakt moment, in Laos hebben ze niets dus dat is dan wel weer leuk voor ze, maar dat terzijde. Ik vind een bankje in de schaduw en begin maar vast, remmetjes los, band eraf binnenband eruit, buitenband controleren waardoor de lekke band is veroorzaakt, binnenband beetje opblazen met mijn mond (van Robby geleerd) kortom Henk is net op tijd weer beneden om mijn band op spanning te brengen. En we beginnen aan de klim van ongeveer 4km.
We slapen in een hotel naast de karaokebar en het is de hele na ht onrustig waar vooral H last van heeft en dat na 95 km.
De weg is de eerste 40 km nog flink heuvelachtig maar daarna eindelijk wat vlakker. Ook is het drukker en grote vrachwagens volgeladen met suikerriet zijn op weg naar de suikerfabriek. Hierna fietsen we kilometers tussen de groene rijstvelden en stappen af bij een homestay en gallery in Si Satchanalai, Chaliang historical parc. De vrouw vd homestay helpt me met het centrifugeren van het dagelijkse wasje en zegt dat ik mee moet komen want achter het huis is "liffeljon" . Liffeljon? Ja liffeljon. Als ik meeloop zie ik het, het is river Yon. Henk relaxt in een ligstoel en wordt gestoken. Inderdaad zie ik 2 muggen naast hem op hun rug uitbuiken.
We fietsen naar en door het historical parc met ruines van tempels van 1800 jaar geleden. We eten geen noedelsoep maar khao pad, fried rice en khua lom mid pak, fried mixed vegetables en de volgende ochtend krijgen we precies hetzelfde maar dan met thee ipv een herstelbiertje.
We gaan weer op weg en fietsen langs liffeljon, maar het weggetje wordt zo slecht en met noodbruggen omdat de oever is afgekalfd dat we na 25km besluiten om over de "grote" weg verder te gaan. Het is de eerste dag sinds weken dat we vlak fietsen, feest is het.
We drinken koffie ron bij een klein stalletje en vd overkant komt een vrouw aanlopen, ze wil wat engels met ons praten. Ze is "headnurse" en wijst op haar hoofd om duidelijk te maken dat ze nurses aanstuurt. Als we weer opstappen staat ze erop om onze koffie te betalen. Kapuhn kah!!!
Als we 25 km verderop ijskoffie drinken vraagt het meisje of ze een foto van ons mag nemen, natuurlijk! Als dank krijgen we allebei een bordje eten, kapuhn kah!!! Onderweg bij een kruising gaat een raampje naar beneden en twee kindertjes met gevouwen handjes worden er half buiten gehangen. Falang, falang, knikken en vriendelink glimlachen, dat idee.
Nu is Sukhothai in een prima bungalow en een swimmingpool, hier blijven we voor mijn verjaardag, Heerlijk echt feest.
Hartelijke groet!

• 09 Februari 2014 - 10:12

Fred:

Anneke & Henk,
    Geniet van jullie reisverhalen + foto`s. Kapuhn kah!!

• 09 Februari 2014 - 11:30

Ineke:

Leuk om jullie verhalen te lezen, veel herkenbaar! Alleen die lekke band dat herkennen we niet...
    Groetjes van een mooi bungalowtje aan de Mekong!
    Ron en Ineke

• 09 Februari 2014 - 11:31

Willem:

Wij hebben eergisteren door dit park gefietst
    het werd toen overspoelt door 250 peiters die cultuurles kregen.
    En wij kwamen uit Suhkotai een lekker resort.
    Geniet wij gaan morgen naar het olifantenkamp

• 09 Februari 2014 - 11:39

Karin:

Ja dat je zo dankbaar kunt zijn dat je in een echt bed kunt liggen (ook je voeten?) en op een stoel kunt zitten (niet met je kop tussen je knieën?). Alvast gefeliciteerd met je verjaardag en van mij mag je na je feestje de eerste 100 kilometer in een busje afleggen hoor. Voor je verjaardag. Graag gedaan, no kapuhn kah.liefs ka en jan

• 09 Februari 2014 - 12:12

Desiree :

Heel leuk om te lezen...alvast gefeliciteerd...ben benieuwd naar volgende avonturen...hartelijke groet vanuit een nat en winderig hilversum. Desiree

• 09 Februari 2014 - 12:18

Joop Goedemans :

Hallo Annie en Henk

Leuke verhalen, we lezen het met aandacht, geniet van de dag rust, kan Henk eindelijk van zijn kado af, grapje.
    An een hele fijne verjaardag, geniet er maar lekker van.
    Ik weet niet of het doorgekomen is, maar wij hebben er een kleinzoon bij.
    Hij het Jens van 01-02-00:22, van Kilian en Sascha.
    Geniet verder van jullie reis.

Groetjes Joop en Emma

• 09 Februari 2014 - 19:30

Truus:

Jullie moeten best wel afzien als ik de verslagen lees, maar.... gewoon doorgaan! Rust op je verjaardag maar lekker uit en maak er samen een mooie dag van. Gefeliciteerd met je verjaardag en nog vele sportieve en gezonde jaren, hartelijke groeten ook aan Henk en een dikke zoen van je nichtje

• 10 Februari 2014 - 14:47

Karin:

GEFELICITEERD, 10 februari
    ka

• 10 Februari 2014 - 21:41

Joke En Pieter:

Dag Anneke en Henk,

Jullie zwoegen wat af daar en zouden eigenlijk eens vakantie moeten nemen.
    Maar het ziet er allemaal wel weer bijzonder uit en het is natuurlijk ''een cadeautje'' dat jullie
    die allemaal nog kunnen doen, dus hou vol hoor!
    Over cadeautjes gesproken; Anneke, gefeliciteerd met je verjaardag!!!!!!! (voor jou alweer gisteren natuurlijk), maar wij zijn ook net binnen van een wandelvakantie op Madeira.
    Nou daar zou ik maar geen fietsvakantie plannen hoor, want het is daar steil, steiler, steilst, maar wel erg mooi en groen en wij hadden prachtig weer,
    Nou ''jongelui' trap er nog maar een paar weken lustig op los en laat ons maar een beetje meegenieten, middels jullie reisverslagen.

Groeten,
    Joke en Pieter

• 11 Februari 2014 - 13:31

Ria En Chris:

Wat leuk om jullie verslagen te lezen. Anneke alsnog van harte en blijf ook na het jaartje ouder worden even sportief als tot nu toe.
    De vacantie met Joke en Pieter op Madeira was gezellig, veel gewandeld in de bergen en genoten van het lekkere zonnetje en de mooie natuur daar. het was de moeite waard.
    Geniet van jullie verdere reis en we volgen jullie.