alweer helemaal gewend - Reisverslag uit Chiang Rai, Thailand van Anna Goedemans - WaarBenJij.nu alweer helemaal gewend - Reisverslag uit Chiang Rai, Thailand van Anna Goedemans - WaarBenJij.nu

alweer helemaal gewend

Door: Anna Buenhombre

Blijf op de hoogte en volg Anna

09 Januari 2014 | Thailand, Chiang Rai

We fietsen een tree village trial en moeten flink klimmen. Met dank aan Ed, Robby en Marion met wie ik de laatste tijd in NL gefietst heb, want ik klim "moeiteloos" de ruim 500mtr. 12a15%! H moet er ff af, nog geen conditie he! We klimmen naar 800 mtr en H valt over een "verkeersdrempel" op een onverhard weggetje omdat hij mij iets aanwijst. Hij valt in een heg van planten -->Henkie Hogerland actie. Via een klein weggetje zijn we ineens bij de grens van Birma in de vorm van een geschilderde bamboestok als slagboom. H laat zijn verwondingen zien en een meisje wenkt hem om hem te verzorgen. Achter hem wordt een rieten matje neergelegd. Net als hij zich daar op wil neervlijen worden er hoedjes tasjes en armbandjes op neergelegd. Of ie ook nog ff wat wil kopen. We doneren nog wat bathen aan een school vlakbij de grens (Thaise en Birmese) schoolkinderen, to by books! De volgende dag is weer een klimdag. We gaan er vanuit dat er na 60 km een slaapplek zal zijn. Maar niets is minder waar. We rijden na 60 km inmiddels weliswaar door een prachtige vallei met mandarijn en papaya plantages en eten een noedelsoepje. Op zich een kunst met stokjes. Na 95km komen we aan in Fang.
Wat ontzettend knap is vd Thai is dat ze ongelooflijk vals kunnen zingen en dan ook nog heel hard. Ik herken het wel. Ze blijven dan ook nog heel serieus kijken.
We vertrekken in de mist vanuit Fang naar Tha Tong en rijden op een landweggetje tussen de rijstvelden. Pas om half tien kunnen de jasjes uit.
Niet alleen in Suriname is alles van riet, we stoppen bij een metershoge Buddha helemaal van riet gevlochten. We stoppen nogmaals voor koffie ron, maar krijgen koffie yen! We ontbijten aan de rivier de Mae Kok en in no time staat er een hele vrouwelijke bergstam in kledij met armbandjes, tasjes en wat je maar wil aan ons tafeltje. We klimmen naar "de drakentempel", Chedi Kaew en hebben een prachtig uitzicht. De tempel is schitterend en heeft beelden uit heel Azie. Het is een soort pretpark gevoel, jeloopt in de staart vd draak in de rondte naar verschillende levels. We slapen in een bamboe bungalow en bij de deur moet je al beslissen wie er het eerst naar binnen gaat. Daarna is passeren niet meer mogelijk. We slapen op een bed van steen van 1.40mtr breed,een deken (vechten) en de was hangt op neushoogte te drogen. We fietsen weer verder door een schitterende natuur, dat is bijna altijd in de bergen. Het laatste stukje naar Chiang Rai doen we met een bootje en tijdens de stop hangt er bij het restaurant een foto van Nick van Nick en Simon met een grote slang om zijn nek.
Allemaal bedankt voor de reacties, leuk!!!

• 09 Januari 2014 - 09:38

Tjakina:

Geweldig! wat een avonturen en wat een fitheid. Echt top. geniet van alles en een dikke zoen uit Amsterdam. Hier is het 12 graden, somber, maar het gaat allemaal goed. Werk, heerlijke feestdagen gehad, alles heerlijk.
    Dag schatten veel plezier. xxxxx Tjak.

• 09 Januari 2014 - 13:19

Marian:

Hallo Annie en Ome Henk
    Volgende keer maar mee trainnen Henk.
    Ik print als van ouds de verhalen uit maar nu voor T.B. Ze geniet van de verhalen en vraagt er vele malen naar je begrijpt me wel.
    Genieten tot het volgende verhaal.
    Marian en koos

• 09 Januari 2014 - 15:53

Dees:

Hi An en Henkie Hoogerland,

Heb je wel een tetanusprik gehaald en een vlag voor achterop de fiets, zo'n mooie oranje :-)
    Leuk te lezen dat jullie het zo naar de zin hebben. Veel plezier

Groetjes uit Weesp

• 09 Januari 2014 - 16:29

Desiree:

Ongelooflijk die geweldig leuke fietsverhalen van jou en Henk. Chapeau hoor voor jullie doorzettingsvermogen. Ik zie je nog langzaam en voorzichtig de trap op gaan in HH en moet je nu lezen...Fantastisch..geniet ervan en veel succes. Ik geniet van jullie avonturen. Hartelijke groet.
    Desiree uit Hilversum

• 09 Januari 2014 - 17:27

Willem:

Dat jullie nu al bij Chiang Rai xijn. Dat gaat snel zeg. Wij willen graag wat lekkete restaurantjes voor als wij daar over drie weken zijn. Veel plezier en mooi weer.

• 09 Januari 2014 - 18:36

Joop:

Leuke verhalen, wat goed dat jouw conditie beter is dan henriko.
    140 breed lekker knus met die warmte,
    Veel plezier nog met de rit.
    Groetjes

Joop en Emma

• 10 Januari 2014 - 00:16

Astrid :

Leuk hoor jullie reisverslagen, heel veel fietsplezier
    oh ja Henk, mannen kunnen maar 1 ding tegelijk toch??? dus of fietsen of iets aanwijzen...
    groetjes en een knuffel
    Astrid X

• 10 Januari 2014 - 07:23

Jim:

Haaha, prachtig verhaal weer!
    Al weer gewend, zal Azië ooit aan jullie wennen?
    Lekker fietsen!

• 12 Januari 2014 - 08:37

Ka En Jan:

Doe maar voorzichtig daar in de rimboe, aan vallen en ongelukken heb je niks, en neem op tijd een beetje rust he. Wel geestig dat de mensen daar zo gauw ze iemand zien, kleedjes met koopwaar tevoorschijn halen. Ben ik toch weer nieuwsgierig wat voor leuke kettinkjes daar op liggen. fotootje? liefs ka en Jan en kom svp heelhuids thuis.