golden triangle - Reisverslag uit Chiang Khong, Thailand van Anna Goedemans - WaarBenJij.nu golden triangle - Reisverslag uit Chiang Khong, Thailand van Anna Goedemans - WaarBenJij.nu

golden triangle

Door: Anna Buenhombre

Blijf op de hoogte en volg Anna

12 Januari 2014 | Thailand, Chiang Khong

We willen in Chiang Rai malariapillen kopen voor Lao en vragen aan het meisje vd receptie waar dat het beste kan. Ze rijdt met ons mee op de bromfiets naar de YMCA waar de malaria kliniek zich bevindt.Er zit al een dokter klaar om ons te prikken en we moeten praten als brugman om er onderuit te komen en uit te leggen dat we geen malaria hebben en het ook niet willen krijgen. We gaan op weg naar Mae Chan, 30 km vals plat over rustige weggetjes. Onderweg maken we zker 4 weddings mee. In debruidstoet loopt een vrouw die ons een hand geeft en "een dochter" duwt opa naar mij toe voor ook een hand. Ik denk dat ie alleen mijn teennagels heeft gezien, weliswaar gelakt.
Henk laat het fototoestel vallen op een pad van beton maar volgens hem niet hard en het kan er absoluut niet de reden van zijn dat de camera er de volgende dag mee nokt. Gelukkig slapen we tegenover de BCC en in no time stuitert H door de zaak met het toestel van zijn keuze. Ja John, Roos, Ruud en Nanette jullie gaan alle 50000 foto,s zien ook de foto,s waarvan H overwogen heeft om ze weg te doen, er gaat geen dag verloren. De weg wordt heuvelachtiger en we klimmen en dalen dan weer door de jungle en dan weer door rijstvelden met koffieplantages op de flanken vd bergen, prachtig. H vraagt of Ed zijn overschoenen wil opsturen want hij heeft smorgens koude voeten op de fiets. Eerlijk is eerlijk de windjackies gaan pas tegen 11.00 uur uit en het extra t shirtje blijft aan. We fietsen langs een Chinese tempel met boven aan een onafzienbaar aantal traptreden een metershoge gouden lachende buddha. We fietsen naar de poort vd grens met Birma en door naar de golden triangle. Bijna 100 km. Morgen naar de border met Lao. Tot aan Luang Prabang zullen we weinig bereik hebben. We nemen 1 dag de slowboat naar Pak Beng en fietsen dan hopen we in 5 dagen naar Luang Prabang. See you.

• 12 Januari 2014 - 21:45

Roos:

......henk Hoe is het mogelijk dat jij het fototoestel laat stuiteren? Had je het lintje niet om je pols? Mijn vader is daar altijd erg alert op.
    Vorig jaar 'gestolen' en nu 'gestuiterd'. Hopelijk duurt het het nog effe voordat jullie er achter zijn hoe die 5000 foto's precies via de tv te zien ;-)

• 13 Januari 2014 - 08:59

Jim:

Knap dat jullie die dokter uit konden leggen hoe het zat...
    En dan al die bruiloften onderweg, dat is vast een teken.... dan krijg je toch meteen zin om nog een keer te gaan trouwen...........of is dat misschien iets teveel van het goede?

En Henk, laat maar lullen hoor, maak al die foto's nou maar, iedereen wordt toch weer helemaal lyrisch over die ene foto (van die 50.000) die toch wel zóóóóóó speciaal, bijzonder, once in a lifetime is, dat kan alleen maar als je er veel maakt. Goed bezig Henk.

En jij hebt ook alleen maar vrouwen thuis, je maakt geen schijn van kans, ik weet hoe dat voelt hoor.

Lekker fietsen jullie, ik ben erg jaloers, GENIET JE TE PLETTER!!!!!

• 13 Januari 2014 - 15:06

Tjakina:

Ben blij dat je je jonge heer niet hebt laten vallen...................

• 15 Januari 2014 - 14:25

Marian Kosterink Stijvers:

Henk bij lidll hebben ze zooltjes met een batterij zullen we die opsturen voor lekkere warme voetjes.

Enne ik heb nog nooooooit maar ook nooooooit maar een foto over jullie vakantie gezien.

Heel veel plezier samen en als ik het zo lees lukt datwel.