In Un watuna - Reisverslag uit Unawatuna, Sri Lanka van Anna Goedemans - WaarBenJij.nu In Un watuna - Reisverslag uit Unawatuna, Sri Lanka van Anna Goedemans - WaarBenJij.nu

In Un watuna

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Anna

11 Februari 2011 | Sri Lanka, Unawatuna

In het hotel in Tissamarama komen we "oud rose" tegen die we onderweg bij een lokaal koffietentje al zijn tegengekomen, we zitten bij een zwembadje en ik duik een paar keer onder. De dag ervoor hebben we naar een aryurvedische behandeling ondergaan, je wordt in een grilloven gelegd (een soort houten zonnebank met een ijzeren rooster waar je op ligt , de klep gaat dicht , je hoofd steekt er uit en ze stoken een vuurtje onder de grill met kruiden. Ook natuurlijk een massage, ome Henk had alleen zijn zwembroek aan die uit moest, die heeft in de grill en is gemasseerd in mijn bikinbroek. Daarna krijg je een herbalolie straal die over je voorhoofd zo je haar in loopt en de olie vangen ze op en laten die dan weer over je voorhoofd stromen. Bij mij bleef er 2 liter olie in mijn haar hangen en dat waS JE ER OOK MAAR WEEER NIET ZO UIT, DUS DAN MAAR DUIKEN IN HET ZWEMBAD. We zien onderweg een poesje drinken bij een hond. Er steken 2 grote veranen over en we zien er een die de overkant niet gehaald heeft. Het regent nog wel regelmatig maar het is in elk geval niet meer koud en de wegen zijn hier (na de tsunami opgebouwd) goed. We gaan kijken bij een "blow-hole" een spleet in de rotsen waar wind en golven in slaan.
Omdat het weer gaat regenen, echt een tropische regenbui met regen die recht naar beneden valt bezoekn we met de regencapen aan een tempel met een 50 meter hoge Buddha.Als we weer op de fiets zitten ben ik bang dat ome Henk op zal stijgen als een echte batman in zijn cape die opbolt van de wind. In MIrissa is het zelfs een paar uur oer dag droog met zon. Ze vissen hier in hele smalle bootjes en hebben dar palen op gebouwd waar ze op zitten te vissen, erin zitten gaat namelijk niet. Als we weer opweggaan zien we ook echte paalvissers en we zien turtels zwemmen in zee. Dan ben ik jarig en zingt Tijn "lang zalde leven" voor me door de telefoon. In Unawatuna aan de zuidkust blijven we een paar dagen, je kunt hier zelfs een tikkeltje snorkelen, maar de meeste riffen zijn verwoest door de tsunami.
Hartelijke groet, bedankt voor de berichten en smsjes, veel liefs voor Lena (heb ik gesproken) en ayubowan.
Henrico en Annie

• 11 Februari 2011 - 07:46

Karin En Jan:

Hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag, gisteren. Wat lief van dat poesje en die hond. Doe rustig aan en blijf maar lang op die gefotografeerde ligbedden bij de zee liggen.
    Groeten KArin en Jan

• 11 Februari 2011 - 12:54

Ton En Agnes:

Hé ome Henk en Annie,

Anneke... van harte gefeliciteerd!!!
    Henkie is het mogelijke die Boedha (achter Anneke) weer in je rugzak voor mij mee te nemen. Zou goed staan in de achtertuin. Ik hoop voor je jullie dat het snel een beetje droog gaat worden en niet meer als badman en zorro over de srilankese wegen hoeven te ploeteren.
    Geniet er nog even lekker van.
    heel veel liefs
    Ton en Agnes

• 12 Februari 2011 - 15:19

Edith:

Gefeliciteerd met je verjaardag!Jammer van die regen,maar denk dat julie evengoed wel genieten?De temp. is in ieder geval beter als hier!Aan de foto's te zien is het erg mooi daar,groetjes Edith