Morgen fangen wir echt an - Reisverslag uit Negombo, Sri Lanka van Anna Goedemans - WaarBenJij.nu Morgen fangen wir echt an - Reisverslag uit Negombo, Sri Lanka van Anna Goedemans - WaarBenJij.nu

Morgen fangen wir echt an

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Anna

21 Januari 2011 | Sri Lanka, Negombo

Als we aankomen bij het hotelletje wat overigens aan zee ligt en waar het kitesurfcenter van Negombo is gevestigd, zien we dat het druk is op het strand. Het is " poya" (volle moon) we krijgen daarom het bier in een theepot en theekopjes geserveerd en de witte wijn in een koffiekopje. "ZE" mogen namelijk niet zien dat er alcohol geschonken wordt. Op het strand liggen sampangs met grote vierkante batikzeilen heel apart. Ales komt weer voorbij de brillen, bootjes, omslagdoek verkopers. De volgende ochtend pakken we de fietsen uit en zetten ze in elkaar, alles hoog gezet vanwege de diverse rugklachten en het opppompen van de banden gebeurt zittend, tijden veranderen. We fietsen een leuk tochchie van 28 km. Er zijn hier vooral v eel christenen, ja ze zijn er nog. Er wordt een processie gehouden door een kilometrslang versierde straat voor St Sebastian, wie dat ook weze moge. De beelden vaN De H. Antonius en Jesus Christ afgebeeld op zijn lijdenstocht levensgroot in glazen huisjes langs de weg, zeer opmerkelijk. Ook heel veel verschillende soort Marietjes in diverse jurken, alles achter glas.Vanwege het feest van St Sebastian (onthouden 20 januari) was er een markt in een dorpje en veel verklede aapjes in een soort zigeuneroutfitje liepen aan een touwtje met een baasje. Uit de luidsprekers galmt de twestemmige muziek van een soort van zangeres zonder naam. Omdat het een soort van feestdag is wordt er behoorlijk getrouwd, je ziet dan prachtig kleurig met goud bestikte geklede mannen en vrouwen in en de hoofdpiet is dan de bruidegom. Ze vertellen ons dat het pas sinds een week mooi weer is en vanaf oktober tot dus vorige week zeer wisselvallig weer, we boffen maar. Hier geen mogelijkheid om foto's te uploaden, dus volgende keer maar weer. Aan een ieder de hartelijke groeten. iefs Henrico en Annie

• 21 Januari 2011 - 14:07

Ton Schouten:

Beste Annie en Henk,

Het is goed te lezen dat jullie heelhuids zijn aangekomen, en je al voluit in de avonturen hebt gestort. Leuk ook, dat je al zo snel een eerste verslagje hebt kunnen maken. Na mijn 'ruggen-mail' zal ik het onderwerp maar een beetje mijden. het zal waarschijnlijk wel een leitmotiv in deze vakantie blijven.

Veel plezier en geluk,

Ton Schouten

*** Eigenlijk willen we allemaal een Idworx***

• 23 Januari 2011 - 13:54

Joop En Emma:

Hoi Annie en Henk. Fijn dat het goed gaat en meteen weer van als mee mogen maken geniet ervan,hoop dat alles goed mag blijven gaan.

Hoi Annie en Henk.Leuk dat jullie meteen alweer van alles mee maken geniet van al het moois hoop dat het weer ook goed blijft en voorzichtig met jullie lijf en leden. Dikke knuffels Joop en Emma.

• 25 Januari 2011 - 06:47

Fred Petri:

Ook Lien & Fred (Sypebuur) genieten
    van jullie reisverslagen en Wensen jullie
    een Mooie Fiets Reis.