Kandy 2 - Reisverslag uit Colombo, Sri Lanka van Anna Goedemans - WaarBenJij.nu Kandy 2 - Reisverslag uit Colombo, Sri Lanka van Anna Goedemans - WaarBenJij.nu

Kandy 2

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Anna

31 Januari 2011 | Sri Lanka, Colombo

De computer van gisteren was steeds diconnected dus nu een vervolg op verslagje.
We rijden over goede en slechte wege, over drukke en rustige landelijke weggetjes, over verharde en onverharde wegen, over lichtheuvelachtige en serieuze heuvels met haarspeldbochten. We rijden langs rivieren en beekjes en Dutch canals en natuurlijk ook over rivieren en beekjes. We rijden op een dijk met aan de ene kant het IJsselmeer en de aan de andere kant rijstvelden groener dan groen. We hebben bewolkt weer, regen en factor 50 weer en dat soms eenpaar keer op een dag. We rijden met wapperende capen over een onverharde weg en rijden tot aan de naven (voor de niet fietsers dus niet tot aan de navel, maar naven)door het water omdat om sommige plekken het weggetje is overstroomd, duidelijk waterfietsen. We rijden door de jungle met hijgende olifanten in onze nek depauwen pikken aan weerskanten van de weg, duidelijk scharrelpauwen.De buffels lopen tot aan hun schoft in het water, dus waterbuffels. De vrouwen pompen langs de kant vd weg water en doen dat in kruiken op hun hoofd. De krokodillen liggen aan de (over) kant van de rivier op boomstammen, maar je hebt er niks aan volgens Henk want ze hebben geen schoenen aan en daar gaat ie voor. Als we aankomen bij de hotels of restaurants is er bijna altijd wel een wedding, amazing hoeveel er hier wordt getrouwd. Morgen begint het officiele klimwerk dan gaan we naar de theeplantages op bijna 2000 meter hoogte.
Hartelijke groet, ook aan Lena en liefs, Henrico en Annie

• 31 Januari 2011 - 07:57

Karin:

Hoera foto's, en wat een mooie, zo leuk met die olifant , en die Boeddha monniken bij de grote Boeddha, anders zou je niet zien hoe groot de Boeddha was. Ik dacht bij: "de vrouwen pompen water langs de kant van de weg", nu ga je zeggen, het zijn pomp-vrouwen. Maar nee.
    Good luck en maak maar veel foto's.
    groeten KArin

• 10 Februari 2011 - 13:53

Ger En Jorien:

hallo Annie en Henk leuk om de reisverslagen te lezen en de foto,s te bekijken hier is het 8 graden maar geen zon wel 2 mooie dagen gehad Annie gefeliciteerd met je verjaardag
    en neem maar een ouzo of 2 maar die zal je daar wel niet kunnen krijgen maar vast wel een ander lekker drankje wij zullen vanavond een drankje op je nemen Proost Anneke

liefs Ger en Jorien