Het klimmen is begonnen - Reisverslag uit Kandy, Sri Lanka van Anna Goedemans - WaarBenJij.nu Het klimmen is begonnen - Reisverslag uit Kandy, Sri Lanka van Anna Goedemans - WaarBenJij.nu

Het klimmen is begonnen

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Anna

30 Januari 2011 | Sri Lanka, Kandy

AyuuBowan,
We zijn van Anuradhapura via Mihintale naar Sigirya en daarna naar Polonnaruwa gefietst en nu dus in Kandy.
De apen hangen tijdens het ontbijt om ons heen en gappen het brood uit onze handen, we gaan maar binnen verder eten en zien ze van balkon naar balkon sligeren om te kijken of daar nog wat te halen valt.We gaan in Anurahapura naar de heiligheden. We kunnen er op de fiets naar toe en in 30 km kun je alle ooie pagodes en ruines bekijken. We beginnen bij de hoofd pagode. Het is er vooral druk met Sri lankanen. Al aan het begin vd laan er naar toe beginnen ze met een security check mannen en vrouwen apart. Ik moet mijn sarong laten zakken, die heb ik omhoog gekoopt vanwege het fietsen, mijn truitje wordt aan decolletekant omhoog getrokken en mijn mouwen weer omlaag. Als er boven je sarong een rolletje te zien is doen ze daar dan weer niet moeilijk over. Jaqueline van footcare te Kortenhoef zegt altijd: ik zeg slippertjes aanhouden! Dan hebben we nu een probleem Jaqueline want ook al heeft het geregend we moeten blootvoets verder. Er vindt een ceremonie plaats. Mannen met toeters en trommels en vrkleed en daarachter mannen met iets heiligs onder een doek en iedereen wil de doek aaien. 99% is in het wit, behalve het dweilorkest, de monnikken, (oranje) en wij. Henk komt oprecht naar me toe lopen; alle Sri Lankanen zijn gaan zitten, allen in sarong en zodoende had ome Henk tijdelijk ff zicht op de attractie pakketten vd mannen en was diep onder de indruk vd afmetingen. Morgen een lange rit en omdat het regent vraagt Henk aan een ober wat voor weer het morgen zal worden? Sambal bij antwoordt de ober!.Als ze hier O zeggen zeggen ze ja, zo ook als ze met hun hoofd schudden en je denkt oh jee het valt eraf, dan zeggen ze ook ja. Inmiddels schudden we vrolijk mee.

• 30 Januari 2011 - 18:14

Astrid De Kroon:

jullie maken een leuke reis zeg, wij genieten hier weer van de geweldige verslagen, veel plezier nog
    groetjes Astrid